donderdag 1 juli 2010

Verhuisd en PAC problemen

Vanmorgen ben ik naar de oefenzaal gegaan. Ik heb daar 4x2 minuten op 20 watt (hihi lager kon die niet, terwijl ik thuis op 15 watt train)en tussendoor 1 minuut rust. Daarna heb ik een hele tijd zitten rusten, waarna ik nog wat armspier oefeningen heb gedaan. Dit was eigenlijk net te veel. Het plan was om erna te gaan slapen, omdat ik zo ontzettend moe was. Omdat ik thuis ook 2x per week ga, heb ik dat hier ook afgesproken. De dagen dat ik niet naar de oefenzaal ga, richt ik mijn aandacht op uitrusten en lopen. Maar toen ik echter op de afdeling kwam, werd er al vrij snel verteld dat ik alles in moest pakken, en dat ik naar de longafdeling kon.

Omdat er net iemand langs kwam, heeft die geholpen met inpakken. Daarna heb ik gegeten, en toen hoorde ik dat het best kon zijn dat ik niet naar de longafdeling kon. De arts had namelijk gezegd van wel, maar de verpleging wist dat niet.. Daarom ben ik maar op bed gaan liggen, met muziek op. De bedoeling was om te slapen, maar vanwege alle commotie heb ik alleen lekker gelegen.

Om een uur of half 2 kwamen ze dan toch om me weg te brengen naar de longafdeling. Alles op mijn bed, en gaan.. Op de longafdeling, bleek ik op een 4-persoonszaal te komen. Al snel was ik geïnstalleerd. Na een tijdje heb ik de verpleging maar gebeld (dat zou geregeld worden, maar ze kwamen niet) want mijn infuus was afgekoppeld (pomp moest op de interne blijven) en die was nog steeds niet aangekoppeld. Na een hele tijd wachten, tot ze kwamen na het bellen, bleek dat mijn PAC niet door te spuiten was.. (grr dat krijg je als ze je zo lang zonder doorlopen laten zitten) Na een heel gerommel er mee, kwam er weer bloed terug, en met veel moeite lukte het doorspuiten weer een beetje. Nu staat de pomp op een hogere stand, in de hoop dat mijn PAC niet gaan sneuvelen.. Want dan hebben we pas echt een probleem;-)

Vanmiddag zijn we nog even naar beneden geweest (met de rolstoel). Op het terras hebben we lekker gezeten.

Vandaag heb ik veel behoefte gehad aan slaap. Omdat hier niet de mogelijkheid voor was, ben ik nu oververmoeid. Hopelijk slaap ik vannacht goed, zodat ik morgen weer redelijk fit ben. Met die ciprofloxacine (antibioticatablet) word mijn hele medicijnhuishouding weer in de war geschopt. Verschillende medicijnen mogen niet bij elkaar, dus van ’s morgens 6 uur tot ’s avonds 10 uur heb ik verspreid over de hele dag, medicatie..

Nu ik niet meer van afdeling ga veranderen, word het tijd mijn adres hier te vermelden. Hooguit ga ik nog een keer van kamer veranderen (van zaal naar een box) maar gezien de drukte hier, is dat voorlopig niet. Dus mijn adres is:

EMC centrumlocatie
T.n.v. Marianne Vlot
Afdeling SV-long 2, Kamer 204.2
’s Gravendijkwal 230
3015 GE Rotterdam

Groetjes en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen: