maandag 9 augustus 2010

Terug van vakantie en 1e bezoek Second Opinion

Na een heerlijke vakantie, zijn we sinds zaterdag weer terug in ons eigen huisje. Wat kun je genieten van alle luxe die je dan weer hebt. Niet hoeven afwassen, al je eigen spulletjes, de eigen douchecabine (want die we in de caravan hadden, was dusdanig dat ik niet zittend kon douchen), en niet te vergeten ons eigen BED!!!

We hebben veel leuke dingen gedaan, zoals barbecue├źn, winkelen, fotoshoots maken, spelletjes doen, meedoen aan workshops, kijken bij het volleyballen etc. De eerste week is mijn vriendin mee geweest, en dat was ook erg gezellig. We hadden de rolstoel mee, dus bij veel dingen kon ik aanwezig zijn. Helaas was de vermoeidheid als nog wel eens een beperkende factor, en heb ik meerdere middagen een dutje gedaan.

Toch was het ondanks alles heerlijk om even weg te zijn. In die 2 weken hebben we veel regen gehad, maar we zijn ondanks die regen ook lekker verkleurd, in de dagen dat de zon scheen.

Na een weekendje uitrusten, hadden we vandaag de eerste afspraak van de Second Opinion. Eerst even langs Rotterdam om mijn PAC door te spuiten, en daarna door naar den Haag. We waren veel te vroeg in den Haag, dus hebben we eerst nog even wat gegeten in het restaurantje en daarna nog even in de zon gezeten.

In den Haag hebben we een goed gesprek gehad. De komende tijd zal de arts me helemaal opnieuw in kaart gaan brengen, en alles onderzoeken wat hij onderzoeken kan. Om te weten waar de vermoeidheid door komt, gaat hij stap voor stap dingen uit proberen. Hij begint met het kijken naar medicatie.

Vandaag is er uitgebreid bloed geprikt, een longfunctie onderzoek gedaan, en ik heb een kweek ingeleverd. Volgende week ga ik terug naar den Haag, en bespreken we de uitslagen, en kijken we naar hoe het dan gaat. Zo gaan we de komende weken proberen er achter te komen waar de moeheid door komt, en waarom mijn longfunctie zo ver gezakt is.

De behandeling word dus tijdelijk even helemaal van Rotterdam overgenomen. Als er nu iets met me gebeurd, moet ik dus ook contact opnemen met de dienstdoende longarts van Den Haag, in plaats van met de longarts in Rotterdam.

Na een lange dag van huis geweest te zijn, stapten we om half 6 de voordeur weer binnen. Nu ga ik dus lekker nog even op de bank liggen, en daarna vroeg mijn bedje in..

Groetjes

2 opmerkingen:

Gwen zei

Ik was vandaag ook in Den Haag! Heb je dr. Heyerman?
Groetjes

Maarten zei

Ik hoop voor je dat ze je snel kunnen helpen met die vermoidheid. Ook al is het af en toe heerlijk om te slapen, je wilt ook energie hebben om leuke dingen te doen.

Succes,