woensdag 8 september 2010

....

Als ik een dag was, was ik een vrije dag
Als ik een bloem was, was ik wintervast
Als ik een muziekinstrument was, was ik een dwarsfluit
Als ik een kleur was, koos ik zorgvuldig

Als ik een emotie was, was ik verwondering
Als ik een geluid was, was ik het geluid van de wind
Als ik een medicijn zou zijn, zou ik iedereen beter maken
Als ik de zon zou zijn, zou ik altijd schijnen

Als ik een lesrooster was, gaf ik iedereen vrij
Als ik een lamp was, verspreide ik vriendelijk licht
Als ik een telefoon zou zijn, belde ik de hele dag
Als ik een kaars was, brandde ik in de nacht

Als ik een agenda was, dan was ik helemaal leeg
Als ik een stoel was, had ik een zachte zitting
Als ik een speeltoestel was, was ik kindvriendelijk
En als ik mocht kiezen tussen blij en boos, dan koos ik vrolijk.

Tot zover…

(met dank aan Josianne)

Groetjes

Geen opmerkingen: