zaterdag 4 september 2010

Fietsen

Allereerst even het volgende nieuws: Tamara heeft vanmorgen een oproep gehad, en wacht op groen licht voor een longtransplantatie. Na 2x een oproep gehad te hebben die niet door ging, hoop ik voor haar en haar familie, dat de oproep nu wel door gaat, en ze vandaag getransplanteerd word. Je kunt haar volgen op haar site: http://muffinmeetsworld.blogspot.com/ Hopen jullie allemaal mee, dat het nu wel door mag gaan, en goed mag gaan? Zet hem op Tamara! Er zijn heel veel mensen die aan je denken.

Afgelopen week, kreeg ik in den Haag de opdracht/het advies om iedere dag 5 minuten te gaan fietsen buiten. Al eerder had ik dit geprobeerd, maar toen liep dit mis, en raakte ik uitgeput. Al een paar dagen, probeer ik dit. Het resultaat is dat ik vervolgens de hele dag op de bank lig, en het liefst in dromenland ben. Kleine dingetjes doen, is er nu even niet meer bij. Voor vandaag stond er op de planning een taart te bakken, maar ik heb besloten dit toch maar over te laten aan mijn moeder. Zelf kruip ik op de bank om, jawel, te slapen of lekker te liggen en uit te rusten. Hopelijk merk ik binnenkort resultaat, zodat mijn inspanning niet voor niets is.

Groetjes

6 opmerkingen:

muis zei

pff dat lijkt me echt kut als zelfs 5 minuutjes fietsen al veel is. ik denk dat ik knetter gek zou worden. wordt ik namelijk nu al haha.
het stomme is dat het in een spiraaltje loopt. je bent moe.
je moet gaan fietsen om minder moe te worden. fietsen lukt niet goed meer. daardoor wordt je weer moe en begint het cirkeltje van voor af aan.
hopelijk heeft het resultaat.

liefs marion

Gup zei

Dankjewel voor je lieve reactie

je word er ook knettergek van;) Maar ja, als het niet lukt, zal ik toch weer moeten stoppen met die 5 minuten per dag. Dat was ook de reden dat ik 2x per week fysio heb, en echt niet meer. Beetje tasten in het duister, deze hele situatie;)

Marianne

jootje zei

Hey marianne,

Moet je dat op een gewone fiets doen of mag je ook met je electrische fiets?

Gup zei

Het liefst had hij dat ik het op een gewone fiets deed, maar ik ben begonnen op de electrische fiets. En dan zet ik hem op de middelste stand. (lichtste stand, is denk met zo'n zware fiets gelijk aan gewone fiets, omdat de electrische fiets een stuk zwaarder is, dan een gewone fiets)

Ydnas zei

Hoi Marianne, wat vervelend die vermoeidheid, is het niet handig om een hometrainer aan te schaffen? Al fiets je dan maar een minuutje (of 2) per dag, beter dan niks. En als je moe bent stap je af en laat je je op de bank vallen.
Groetjes van Sandy

Gup zei

Hometrainer hebben we ook staan:) Maar buitenlucht was beter, volgens de arts;) En daar heeft hij natuurlijk gelijk in;) Frisse lucht kan geen kwaad.. Maar ja, het vergt wel heel veel energie;)