donderdag 23 september 2010

Sampan varen

Een tijdje terug, waren mijn oom en tante 12,5 jaar getrouwd. Ze hadden toen een bon gekregen om Sampan te varen op de Giesse, en dat was voor 8 personen. Nu zijn hun zelf thuis met 6 personen, en dus hadden ze mijn moeder en mij mee gevraagd. Al een paar keer was het uitgesteld, en dus besloten we, na uitgebreid buienradar te hebben bekeken, om het vandaag ondanks de vooruitzichten, toch maar door te laten gaan.

Om 3 uur waren we bij de begin plek, en even later konden we vertrekken. Al snel had ik een neefje op schoot (4 jaar) die met zijn hoofd tegen mijn arm, over de rand van de Sampan keek. Na ongeveer 1,5 uur varen, en een paar kleine buitjes (lees, paar spetters, maar net erg genoeg om even de luifel te laten zakken) later, kwamen we aan bij de Graanschuur, waar we koffie hebben gedronken, en een lekker chocolade gebakje op hebben. Ook heb ik daar nog een mooie tas gekocht!

Om een uur of 5 gingen we weer terug richting de aanlegsteiger. Omdat we te vroeg terug waren, zijn we iets doorgevaren en hebben we onder een brug geschuild, toen het opeens begon te hozen. Even daarna was het weer droog, en gingen we terug naar de aanlegsteiger. Na een fantastische middag, een hoop geknuffel met mijn jongste neefje en nichtje, een leuk praatje met mijn oudste neefje en nichtje en een paar buitjes later, gingen we weer op weg naar huis. Nu lig ik lekker op de bank, en ik ga vanavond vroeg naar bed, want ik ben helemaal versleten. Toch is het voor herhaling vatbaar. Misschien eens met vriendinnen of wat dan ook;-)

Groetjes

Geen opmerkingen: