dinsdag 16 november 2010

Aanwennen en Afkicken

Gisteren is mijn moeder gezellig weer geweest, en voor je het weet, is het dan weer tijd voor haar om naar huis te gaan. Met nog dik een uur rijden voor de boeg, is het geen doen om heel laat weg te gaan, zeker niet als ze nog moet werken de volgende dag ook, en dus vroeg uit haar bed moet. Dus om een uur of 8 ging mijn moeder naar huis. Omdat ik op de parkeerplaats uit kijk, kan ik naar haar zwaaien als ze weg gaat. Dit gaat vaak een beetje op de gok, omdat je van binnen niet heel makkelijk naar buiten kijkt (van licht naar donker kijken, dan spiegelen de ramen).

Maar we zouden onszelf niet zijn, als we daar niet iets op bedachten.. Zodra ma in de auto zit, doet ze haar lamp een paar keer aan en uit.. Soms een keer haar gevaren lichten aan en uit, en dan weer een paar keer van stadslicht naar gewoon licht.. Zo kan ik precies zien, welke auto ik moet hebben, en of ma er al in zit. Je begrijpt dat zodra ma een keer een avond niet komt, ik dit ritueel mis.. hihi.. Misschien toch maar aan al mijn bezoek vragen of ze hun auto in het zicht willen parkeren, en dan dit ritueel ook willen volgen?? Of zou ik dan te erg wennen aan deze manier van afscheid nemen, en straks niet af kunnen kicken? Hihi..

Ook gisteren heb ik weer gevraagd of ik wat eerder de Collistine kon krijgen. Om kwart over 10 was ik nu klaar, en kon ik lekker gaan slapen. Vanmorgen werd ik rond half 9 wakker, van de werkmannen op de gang, maar toen had ik al een flinke ruk gemaakt. Al een paar weken zijn ze blijkbaar aan het verbouwen op de afdeling. Boren, zagen, schuren etc.. Het hoort er tegenwoordig allemaal bij. Gelukkig beginnen ze niet heel erg vroeg (naja, ’s morgens is het natuurlijk altijd te vroeg hihi), en houden ze zich ook in het rustuur een beetje mak.

Na mijn ontbijt, en medicatie heeft de zuster me geholpen met douchen. Dit kon nog net voordat de artsenvisite kwam. Het was namelijk vanmorgen groot overleg, en daarna komen de artsen, CF-verpleegkundige en nog heel wat mensen, dan langs. Voor mij was er nog niet zoveel te melden. De kweken die ik ingeleverd heb, kwam niet veel anders uit dan normaal, en wat er in zat, is gevoelig voor de antibiotica die ik krijg. Wel is er besloten dat ik weer met hypertone zout ga starten, om te kijken of alles dan wat beter los komt.

Vanmiddag na de maaltijd ben ik lekker even op bed gaan liggen, omdat ik toch wel erg moe was. Om een uur of 3 kwamen de buren me een bezoekje brengen. Die zijn gezellig gebleven, en hebben ook bij me gegeten. Ze zijn pas om kwart over 6 weg gegaan. Vanavond ben ik lekker alleen, en kan ik bijkomen van alles

Morgenochtend heb ik een Synacthen onderzoek. Dit is een onderzoek naar de werking van de bijnier. Hiervoor moet ik vanaf vanavond 22 uur niets meer eten en drinken. Ik mag alleen mijn mond spoelen. Morgen hoop ik jullie (bij leven en welzijn) te vertellen over hoe dat in zijn werk gaat.

Groetjes en tot morgen!

6 opmerkingen:

Elly zei

Ha Marianne,
veel sterkte met nuchter zijn (vind ik altijd heel vervelend) en met het onderzoek morgen.
groetjes
Elly

Gup zei

@ Elly, Dankjewel.. Komt vast goed.. Moet zowiezo tot 11 uur nuchter blijven, dan kan ik bijna gelijk verder met mijn lunch;)

Morgenavond verslag over het onderzoek:)

Groetjes

Anoniem zei

Succes morgen , en wat jij nodig heb is een laserpointer.

Die had ik ook altijd bij me , en die is voor jou altijd te volgen van binnen naar buiten

En ook leuk om nachtzusters buiten aan het schrikken te maken door op een reflecterend verkeersbord te schijnen , maar goed dat deed ik toen ik 30 ofzo was en nog jong ha ha ha .

Raver

Yehudith zei

Als je nou de volgende keer de lichten in je kamer uit doet, kan je wél naar buiten kijken ;). Althans, min of meer (want buiten blijft het natuurlijk ook donker).

Groetjes, Judith

Gup zei

@ Raver en Yehudith, Gordijnen dicht, en alleen je hoofd er doorheen helpt ook:)

odvikavanjeoddroga zei

Marianne, jij bent een held!