woensdag 24 november 2010

Dagelijkse bezigheden in het ziekenhuis...

Heel wat mensen vragen zich af, hoe ik me vermaak die lange saaie dagen in het ziekenhuis. Daarom besloot ik daar vandaag maar eens een blogje aan te besteden. Meestal gaat het grootste deel van de ochtend voorbij met uitslapen, ontbijten, medicijnen nemen, vernevelen, wassen en/of douchen, aankleden, en een kopje thee. Verder probeer ik ’s morgens nog op de hometrainer te gaan. En dan is er het glaasje versgeperste sinaasappel die ik hier krijg (wat een luxe he?)

Verder ga ik tussen de middag vaak een paar uur op bed liggen. De ene keer met mijn laptop, de andere keer met een boekje en een leuke CD aan. In ieder geval is het dan weer hoog tijd voor een beetje rusten. Over de dag verdeeld zijn er ook heel wat mensen die binnen lopen. CF-verpleegkundige, zaalarts met zijn co, soms artsenvisite (op dinsdag), verpleging, schoonmaaksters, mensen die je bed op komen maken, laboranten die wat van je kostbare bloed willen hebben voor onderzoek, etc.

Tussendoor vermaak ik me met MSN, mailen, hyves, fotokaarten ontwerpen, sms’en bellen, etc.. ’s Avonds komt er vaak bezoek, en dan vliegt de tijd ook. Kortom, genoeg te doen lijkt me;) Natuurlijk duurt de ene dag langer dan de andere. Maar over het algemeen kom ik ze goed door. Alleen de weekenden lijkt wel geen eind aan te komen;) Maar ook dat went…

Maar ondanks alle luxe die ik hier heb, verlang je toch al snel weer naar je eigen omgeving, en je eigen spulletjes.. Zou niet goed zijn als je het ziekenhuis boven je eigen huis verkoos he?

Vanmorgen kwam de laborant me al vroeg wekken om bloed af te nemen. Nu is het wachten op de uitslagen. Van de arts hoorde ik dat er onder andere op Pfeiffer en Lyme is getest. Pfeiffer is al eerder getest, en toen kwam er niets uit, maar om alles te sluiten, hebben ze hem nog een keer meegenomen in het onderzoek..

Op dit moment zit ik te wachten op mijn moeder, die elk moment kan komen. Daarna gaan we gezellig samen eten, en waarschijnlijk hebben we genoeg bij te babbelen vanavond, omdat ze gisteren niet geweest is;-)

Tot morgen!

Geen opmerkingen: