woensdag 17 november 2010

Het 1e onderzoek

Vanmorgen had ik om half 10 het Synacthen onderzoek. Vanaf gisteravond 22 uur ben ik nuchter geweest, en vanmorgen om 9 uur werd mijn infuuslijn doorgespoeld met zout, en werd er zout aangehangen (de antibiotica stond dus tijdens het onderzoek stil). Om kwart over 9 werd er bloed geprikt, en om half 10 werd er een stofje ingespoten. Dit stofje (helaas ben ik de naam kwijt) zette de bijnier aan het werk, en als de bijnier nog goed werkt, kunnen ze dit dus terugzien in het bloed. Werkt dit niet, blijven de waardes hetzelfde. Tijdens het onderzoek had ik volledige bedrust (moest blijven liggen). Dit omdat de waardes in het bloed ook beïnvloedbaar zijn door bewegen. Ook stress beïnvloed die waardes.

Een half uur na het inspuiten van het stofje, werd er opnieuw een keer bloed afgenomen. Ook een uur na het inspuiten van het stofje werd er weer bloed afgenomen. Daarna was het onderzoek klaar, en mocht ik gaan eten. Het eten liet even op zich wachten, en om kwart over 12 zat ik aan mijn ontbijt. Toen mocht ik ook mijn medicatie innemen, en vernevelen.

Nadat ik dat allemaal had gedaan, heb ik 2x 2 minuten op de hometrainer gefietst. Dit brak me nogal op, en daarom heb ik na de lunch een uurtje op bed gelegen. Mijn moeder kwam lekker vroeg, dus vanaf een uur of half 2 had ik gezelschap.

Rond 3 uur kwam de fysio langs. Met hem hebben we een gesprek gehad over hoe of wat, en daarna hebben we een afspraak voor morgen 12 uur gemaakt. Het is de bedoeling dat ik iedere dag een klein beetje ga bewegen, precies zo dat ik niet te ver over mijn grenzen ga. (die grenzen liggen nogal laag op het moment) Langzaam proberen we het dan op te bouwen naar meer. Vooral fietsen en spierkracht staan op het programma.

Zometeen komt het eten, en daarna heb ik stapuurtje. Waarschijnlijk ga ik niet het hele uur van mijn kamer, omdat ik nogal gesloopt ben na vandaag. Toch wil ik er wel even uit, dus gaan we denk even wat beneden drinken ofzo.

Verder vanavond maar lekker vroeg gaan slapen, en een lange ruk proberen te maken. De uitslag van het onderzoek vandaag is nog niet bekend, zodra ik die heb, zal ik het laten weten;)

Groetjes

Geen opmerkingen: