dinsdag 9 november 2010

Morgen Opname!

Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest, voor controle. Mijn longfunctie bleek (geheel tegen mijn gevoel in) 10% gestegen te zijn. Omdat mijn gevoel hier niet bij klopt, en ik heel wat meer klachten heb gekregen, en daarnaast ook oververmoeid ben, besloot de arts om mij voor onderzoek op te nemen. Met een longfunctie die ik heb, moet je rond kunnen springen, zo zei hij. Morgen om 11 uur word ik dus opgenomen in het Haga-ziekenhuis.

Over mijn suikers waren ze helemaal tevreden. Het berekenen van koolhydraten blijk ik goed opgepakt te hebben, en ondanks dat ik vorige week mijn basaal had moeten verhogen, waren mijn suikers nu goed.

Ik ben erg blij dat mijn longfunctie gestegen is (voor het eerst sinds lange tijd is hij weer 70%), en ook met mijn suikers ben ik erg blij. Het feit dat mijn gevoel en de cijfertjes echter niet kloppen, is best frustrerend. Ik ben daarom ook aan de ene kant wel opgelucht dat er nu verder onderzoek gedaan gaat worden. De grote vraag is natuurlijk: Zou er wat uitkomen, zodat ze weten waardoor ik zo vermoeid ben? Aan de andere kant is opname natuurlijk nooit leuk;)

De onderzoeken die onder andere op de planning zijn, is een onderzoek naar de werking van mijn bijnier, een fietsonderzoek, eventueel een hartonderzoek, en als er niets uit komt, gaan ze verder kijken. Verder krijg ik een antibiotica kuur via het infuus (de tazocin). Ondanks dat ik voor deze antibiotica allergisch ben, gaat de arts proberen of ik met een extra medicijn om de allergie te blokkeren, dit medicijn wel kan krijgen. Best spannend allemaal, maar hopelijk knap ik er van op, en kan ik eindelijk eens zeggen dat het “goed” gaat..

Voor nu heb ik denk alles wel verteld.. Zoals jullie begrijpen, is het best wel spannend of er iets uit gaat komen. Omdat het ziekenhuis wat verder van huis ligt, kan mijn moeder niet iedere dag komen. Dit zou te veel van haar vergen. Bezoek is natuurlijk altijd welkom, maar wel graag van te voren even laten weten. Zo zit ik niet de ene avond met dubbel bezoek, en de andere avond alleen. Zodra ik een adres en kamernummer weet, zal ik dit op mijn site zetten.

Groetjes

9 opmerkingen:

MissPiggy zei

Marianne,

Balen dat je je niet goed voelt, nog steeds niet.

Maar eerlijk gezegd,
Ik zou wel een gat in de lucht springen als ik 70% blies.
En ik denk, velen met mij.

En eigenlijk... doet het mij wel een beetje pijn om te lezen dat je niet écht blij bent met die 10% extra.

Ik hoop dat die onderzoeken iets voor je gaan doen, en dat het niet te vervelend gaat zijn allemaal.

Want een 'hartonderzoek', (ik weet natuurlijk niet wélk hartonderzoek je bedoelt, misschien is het gewoon een ECG of een echo-hart), maar als je een hartcatheterisatie krijgt... naaaa dat is niet tof hoor meid.

Succes met je opname!
x

PS: mag ik vragen, wat verwachten ze van de Tazocin?
Ik bedoel, wat is het doel van die behandeling, als je longen er 'beter' voorstaan dan eerst?

J.C. zei

Beste Marianne,
Spannend, nu een opname in het Haga en niet in tvertrouwde EMC...Succes met alles en hopelijk komt er wat uit de onderzoeken!
Sterkte ook als je dan minder bezoek krijgt, het is niet fijn om zonder te zitten,hoe goed je het ook begrijpt dat het niet haalbaar is voor je omgeving...k zal een kaartje sturen, want ik kan ook niet op bezoek :)
Veel beterschap en hopelijk niet teveel last van je Tazocin!
Groetjes
Jorine

Sanne zei

Marianne!!

Aaah nee he meid! :( Maja aan de andere kant was het wel te verwachten.. Jij voelde je gewoon niet goed! Maar leuk is het niet..

Maar 70% is wel heel goed!! Gelukkig is dat wel goed en ook beter van je suikers! :)

Ik hoop iig dat je genoeg bezoek krijgt, dat maakt de opnamen iets dragelijker! Van mij kan je in ieder een kaartje verwachten! Want langskomen zullen we maar niet doen hahaha.

Spreek je snel meid!
Liefs X

Gup zei

@ Miss Piggy, Natuurlijk ben ik ECHT blij, met die hogere longfunctie.. Alleen mijn gevoel is daar niet naar, en dát is frustrerend... Ondanks dat mijn longfunctie stijgt, ben ik meer benauwd etc.. Ik weet niet of ik het zo kan vergelijken, maar als je een kind een snoepje aanbied, en je legt het vervolgens achter slot en grendel, maar wel in het zicht, dan is dat kind wel blij, maar heeft er niets aan.. Ik ben heel blij met mijn longfunctie, maar door de vermoeidheid kan ik er niets mee..

Sorry dat ik je gekwetst heb, met mijn blog... Bedoelde niet dat ik niet dankbaar ben, maar meer het gevoel, ik heb die longfunctie, maar ik kan er nog niets mee...

Welk hartonderzoek ik evt krijg, is niet duidelijk, maar vermoeidheid kan komen door een defect van het hart.. Dus daarom gaan ze wss een onderzoek doen om dat te bekijken..

De behandeling (antibiotica) krijg ik, omdat ik een infectie heb. De verbetering wijt de arts aan het stoppen van de propranolol.. Niet zozeer door het opknappen van de longen zelf.. (of hoe je het wilt beschrijven..)

Anoniem zei

He dat snap ik niet ! Je blaast hoger omdat de bblokker gestopt is ? Dat zou dus KUNNEN betekenen dat iedereen die ze slikt in feite een hogere l.f. heeft ?? Of is dat strikt persoonlijk ?Dr H. is een voorstander van persoonlijke medicatie, dus echt per persoon bekijken wat iemand nodig heeft. Misschien had jij de bblokker niet echt nodig. Maar je had er toch nooit last van, ik bedoel bijwerkingen ? Martina

Anoniem zei

Wat fijn dat ze verder gaan kijken Marianne. Het is natuurlijk gewoon niet normaal dat je je zo slecht voelt terwijl de getalletjes aangeven dat het allemaal best zou moeten kunnen. Moeilijk te begrijpen en te accepteren, voor anderen, maar zeker ook voor jezelf!

Mijn longinhoud is al jaren zo'n 120%. Bijna eng om dat hier op te schrijven. Ondanks die goede longfunctie heb ik ook periodes gehad waarin mijn energie beneden elk peil zakte. Helaas is hiervoor nooit een duidelijke reden (en dus ook geen oplossing!) gevonden. Elk mens zit anders in elkaar, en de artsen weten nu eenmaal nog steeds niet alles.

Ik hoop van harte dat ze er nu achter komen wat jou zo belemmert, en dat ze er iets aan kunnen doen. Zodat je ook gebruik kunt gaan maken van die extra 10%. Sterkte meid!

groetjes, Marlies

MissPiggy zei

Hey Marianne,
'Gekwetst' heb je mij zeker niet hoor!
En ik zal de laatste zijn die zegt dat je dankbaar moet zijn.

Ik hoop heel erg dat ze iets gaan vinden voor je, en dat er geen 'ernstige' oorzaak (zoals iets aan je hart) aan jouw klachten ten grondslag ligt.

Wel denk ik, zo te lezen, dat er een ander beleid is over opnames in het Haga en het EMC. Hier zal je denk ik niet snel worden opgenomen als je LF vooruit is gegaan...

Ik denk dat het meer de toon is waarin je stukje is geschreven, wat mij n beetje tegen de borst stuitte.

Ik leef namelijk nog in zo'n wereld waar opnames VRESELIJK zijn en hier proefde ik een soort van: 'waaa ik ga naar het Haga'.
Maar dat zal ik verkeerd begrepen hebben.

Heel veel succes en sterkte in het ZH!
x

Gup zei

@ Djuna... haha.. Nou op een opname zit ik niet te wachten.. Maar het is meer mijn gevoel van: Ze gaan verder kijken, naar wat de oorzaak is.. En dan natuurlijk hopen dat er een oorzaak gevonden word, waar een oplossing voor is..

Het is meer een verlangen naar een oplossing.. Al weet je dat niet van te voren natuurlijk..

Zeker niet dat ik zit te springen om opname.. verre van dat..!

Fijn dat ik je niet gekwetst heb.. Zou ik namelijk erg vinden, want het is niet de bedoeling om iemand met mijn blogs te kwetsen..

X

Anoniem zei

Hoi Marianne,

Veel sterkte in het Haga. Knutselspullen ook al ingepakt?
Hoop het beste voor je ook deze opname.

Groeten,
Anja