maandag 22 november 2010

Verrassende cijfertjes...

Afgelopen weekend is er weinig bijzonders voorgevallen. Wel heb ik gezellig veel bezoek gehad. Zaterdagmiddag kennissen, en zaterdagavond Ome A. en Tante C. Zondag middag Teus en Gerrine, en Zondagavond mijn moeder. Verder ben ik elke avond vroeg naar bed gegaan, en heb ik lange nachten gemaakt.

Iets wat ik niet begrijp, is de curves die ze maken in het ziekenhuis. Dat ze je om 8 uur wakker maken, in plaats van dat ik om 9 uur zelf zou bellen, is tot daar aan toe (al denk je daar op het moment zelf anders over). Maar gewoon de onlogische tijden waar ze dan op meten. Nuchter, ergens tussen 11 en 12, half 2, 5 uur en 8 uur.. Euh, heb je dan een volledige curve? De kenners onder ons weten dat een volledige curve, voor iedere maaltijd (voor je ontbijt is dus de nuchtere waarde) en 1,5 uur na iedere maaltijd is, en voor je gaat slapen. Althans, zo is mij dat aangeleerd. Maar, met wat aanvullingen op de ziekenhuiscurve (want nee, die mag je niet zelf meten, want het moet in HUN apparaat staan), heb ik alsnog een volledige curve;)

De bedoeling van mijn opname, is om wat op te knappen, van de benauwdheid af te komen, en een oorzaak en zo mogelijk een oplossing te vinden voor mijn moeheid. Helaas neemt de moeheid alleen maar toe, blijft de benauwdheid stabiel, en kan ik nu niet echt zeggen dat ik opknap. Maar, zo blijf ik dan maar denken, de opname is nog niet voorbij, en wie weet hoe snel ik opeens nog op ga knappen, en komen de artsen met het geniaal plan.

Vanmorgen was het weer tijd om een voorraad medicijnen te bestellen. Ik bestel altijd voor een week tegelijk, en vul dan mijn weekdoos. Wel zo makkelijk. Wat dan wel weer komisch is, is dat ze vervolgens met 2 man sterk aan komen lopen, om alles te kunnen vasthouden.. haha..

Rond de middag kwam de fysio. Na een gesprekje, wat voornamelijk ging over mijn toenemende vermoeidheid, heb ik gefietst. We spraken af dat ik het vanaf nu gewoon zelf, op mijn eigen tijdstip ga doen, en dat hij af en toe binnenloopt om te vragen hoe het gaat. Nog steeds kan ik beduidend minder dan voor de opname. Ik heb tijdens deze opname zelfs nog niets op kunnen bouwen. Maar we gaan er voor dat we weer terugkomen bij het oude niveau, en liefst nog hoger;)

Van half 1 tot half 2 kwamen 2 vriendinnen gezellig langs. Toen hun weg waren, kwamen ze om longfunctie te blazen. Die was tot mijn verbazing en blijdschap was die 10% en 0,34 liter gestegen. Ik zit daarmee nu op 80% (hoe lang is dat wel niet geleden? Zeker driekwart jaar denk) en 2.50 liter. De antibioticakuur die ik nu heb, is dus blijkbaar niet voor niets.

Gelijk daarna had ik stapuurtje, en heb ik samen met mijn moeder beneden lekker wat gedronken en gegeten in het winkeltje. Aan het eind van de middag hebben we nog een spelletje gedaan. Net hebben we lekker gegeten, zometeen kruip ik lekker op mijn bed, en vanavond ga ik vroeg slapen.

Groetjes en tot morgen!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Wees een keer dankbaar voor de goede zorgen die je in het Haga ziekenhuis krijgt. Zelfs nu je zo'n goede zorg heb begin je toch met kritiek. Weet je, zo'n goede LF en zoveel commentaar over de zorg die echt minder gaat worden met dit kabinet zou ik blij zijn met de dingen/zorg die je krijgt. Jij kunt gewoon nooit zeggen dat je fantastisch verzorgd wordt. Kijk naar wat je allemaal krijgt in dit ziekenhuis. Jij maakt jezelf zieke dan je bent.

Gup zei

@ Anoniem, zou je jezelf bekend willen maken, door je naam er onder te zetten, of een mail te sturen?

Irène's wereld zei

Wat fijn dat je zo goed geblazen hebt! Dan doet de kuur toch iets... Al kan ik me je teleurstelling en frustratie goed indenken aangezien je het niet terugziet in je energiebalans. Staan er nog meer onderzoeken gepland?
Enne, laat anoniempje hierboven maar kletsen.
Hou je goed!

Gup zei

@ Irene, Je pakt em precies bij kop en kont;) Blij met longfunctie, maar jammer dat het in de energie niet terug is te zien:) Maar we blijven hoop houden dat de knappe koppen toch wat uitdokteren waar het door komt;) Donderdag heb ik een fietstest, met zuurstofmeting in slagader en hartregistratie,bloedrukregistratie, uitademingsgassen registratie en al die slangetjes en draadjes meer;)


Daarna gaan ze weer verder denken waarschijnlijk, als daar niets uitkomt;)

Marianne

Anoniem zei

Zo'n goeie longfunctie is in ieder geval een opsteker! Van de AB zal de vermoeidheid ook niet echt beter worden lijkt me, ik heb daar tenminste altijd erg last van. Succes voor donderdag alvast, met de fietstest, heb je dat al eens vaker gehad? Ik pas 1 keer, begin dit jaar, pffff heftig zeg.
Liefs van Sandy (Ydnas)

Gup zei

@ sandy, Ik heb de fietstest al een keer in het revalidatiecentrum gehad, en weet dus wat me te wachten staat. Of dat in dit geval fijn is, is de vraag;) Maar ik ga mijn best doen, en meer kan ik niet doen. Hoeveel minuten had jij gefietst?

Anoniem zei

Ik weet eigenlijk niet meer hoelang ik gefietst had, erg he. Kwartier ofzo? Ik weet nog dat ik dacht "even een stukje fietsen", maar op een gegeven moment is het echt afzien. En dat masker op helpt ook niet echt mee om lucht te krijgen. Maargoed, misschien waren het wel 10 minuten, het leek wel een uur, haha ;-) Zet'm op morgen!
Liefs van Sandy