maandag 20 december 2010

Afgelopen dagen...

Het is alweer even geleden dat ik mijn site bijgewerkt heb. Nu ik weer thuis ben, heb ik het dagelijkse ritme weer opgepakt. En daar is nu eenmaal niet zoveel over te vertellen, als in een periode dat ik in het ziekenhuis lig. Maar vandaag toch maar weer eens een blogje.

Natuurlijk is de grote vraag bij lezers: Helpt de Ritalin al, en kan je al wat meer? Ik vind het eigenlijk lastig om die vraag te beantwoorden. Ik ga overdag wel zo mijn gangetje, probeer thuis op de hometrainer het fietsen langzaam op te bouwen, ik probeer regelmatig wat met mijn hobby’s te doen, en ook probeer ik niet te vaak op de bank te liggen. Maar kan ik meer met de Ritalin dan zonder? Het lastige is, dat ik niet weet hoe ik anders na mijn opname had geweest. Hoe had ik van deze opname thuis gekomen, en wat had ik gekund als ik de Ritalin niet had? Na iedere opname is dat namelijk anders. Tijdens de opname kon ik maar 2 minuten op 15 watt op de hometrainer. Nu 2x 2 minuten op 15 watt.. Maar is dat door de Ritalin, of komt het omdat ik weer thuis ben, en gewoon langzaam aan het opbouwen ben, net als anders na een opname? Een vraag, waar ik dus niet echt een antwoord op kan geven.. De tijd zal het wel leren!

In mijn vorige blog zei ik al, dat ik na de opname minder benauwd was, dan daarvoor. Zo kon ik opeens weer plat slapen in plaats van zittend, maar ook kan ik sinds mijn opname weer dwarsfluiten. Een hele tijd kon ik dit niet, maar toen ik donderdag besloot eens te proberen of het zou lukken, bleek dat ik weer kon fluiten! Sindsdien probeer ik iedere dag even een tijdje te fluiten. Ik heb er plezier in, en het is een goede training voor mijn longen! Wat wil je nog meer?

Zoals in heel Nederland, ligt er al een paar dagen een flink pak sneeuw. Eerst 15 cm, maar sinds het weekend denk toch echt wel 20 cm. Natuurlijk moesten daar ook foto’s van gemaakt worden! Even snel naar buiten in de tuin, en een paar leuke foto’s zijn het resultaat. Helaas kunnen we nu niet weg met de rolstoel, omdat er te veel sneeuw ligt. Voor degene die er achter loopt zou het te zwaar zijn, om door de sneeuw te ploeteren met een rolstoel. Dus wachten we maar tot het pak sneeuw wat dunner word, en gaan dan plaatjes schieten.



Afgelopen woensdag waren mijn Opa en Oma 45 jaar getrouwd. Ze wilden hier niets aan doen, maar daar waren wij het als familie natuurlijk niet mee eens. Zo’n moment moet toch even gevierd worden, en daarom was het plan om zaterdagavond als verrassing voor hun neus te staan. Helaas kon ik zaterdag niet mee, omdat ik te moe was. Maar de verrassing was geslaagd. Opa en Oma, ook al lezen jullie mijn site niet.. Ook namens deze plaats nog Van Harte Gefeliciteerd!

Ik geloof dat ik jullie zo wel weer een eind heb bijgepraat. Als laatste heb ik nog een nieuwtje. Djuna is een lotgenoot van me, en staat al een hele tijd op Hoog Urgent Internationaal, voor een re-transplantatie van haar longen. Vanmorgen was het fijne nieuws op haar site te lezen, dat er nieuwe longen zijn, en dat ze om 12 uur naar de OK vertrekt. Volg Djuna op haar blog!

Groetjes

Geen opmerkingen: