woensdag 15 december 2010

De knoop is doorgehakt...

Afgelopen periode kreeg ik regelmatig de vraag, of ik al wist of ik in den Haag bleef, of dat ik terug ging naar Rotterdam. Tegen (bijna) iedereen zei ik dan, dat ik het nog niet wist, en af wilde wachten op tot alles onderzocht was. Ten diepste had ik natuurlijk wel een gevoel van wat ik prettiger vond, al vanaf de 1e keer eigenlijk. Maar ja.. Je moet eerst de betreffende ziekenhuizen op de hoogte stellen, voordat je het tegen de rest gaat zeggen. Zou beetje raar zijn als ze het via via gingen horen.

Na afgelopen opname, was het voor mij helemaal duidelijk. Namelijk, dat ik in den Haag wil blijven. Niet omdat ze me in het EMC in Rotterdam niet goed behandelden, niet dat de afstand beter is naar den haag (het is verder) maar omdat er meer mogelijkheden voor me liggen. Sinds ik in den Haag loop, is mijn longfunctie aanzienlijk gestegen, en daarnaast zijn er in den Haag nog onderzoeksmogelijkheden naar de vermoeidheid. Dit alles bij elkaar maakt dat ik besloten heb, om definitief over te stappen naar Den Haag.

Bij deze weten jullie dus wat mijn beslissing is, en waarom. Omdat afgelopen week ook het EMC in Rotterdam op de hoogte gesteld is, kan ik dat nu vertellen.

Verder ben ik sinds 2 dagen bezig met de volledige dosering Ritalin. Ik merk nog niet heel veel, maar ik denk dat het zijn tijd nodig heeft om te gaan werken. Je moet immers een spiegel opbouwen in je bloed, en je lichaam moet er ook aan wennen. Zodra ik meer weet/voel horen jullie het.

Sinds ik thuis ben uit het ziekenhuis, heb ik bij vlagen onverklaarbare jeuk. Rode vlekken die hevig jeuken, en waar ook bijna niet af te blijven valt. Er is geen patroon in, en ook is het niet na bepaalde gebeurtenissen, of als ik in aanraking ben geweest met iets. Het komt op de vreemdste tijden opzetten. Zelf vermoed ik dat mijn huid gevoelig is, omdat ik in het ziekenhuis nogal een droge huid had. Ik zou niet weten waar het anders vandaan zou komen. Iemand een idee waar het van kan komen?

Groetjes

3 opmerkingen:

J.C. zei

Ha Marianne,
Jammer dat je 'ons' EMC gaat verlaten, dan kom ik je niet meer tegen daar helaas...Maar ik kan me je overwegingen wel voorstellen hoor! Als je je daar prettiger voelt en er nog meer mogelijkheden zijn, moet je het vooral doen! Hopelijk heb je een goede tijd in het Haga en kom je er niet te vaak natuurlijk :)
Hopelijk ga je gauw positieve effecten merken van de Ritalin en gaat je jeuk gauw over, want dat is wel vervelend!
Groetjes
Jorine

Marcia zei

He Marianne,

Goed dat je je gevoel hebt gevolgd in je keuze. Ik hoop dat het je verder zal brengen in je zoektocht naar de oorzaak, maar net zoals JC hoop ik vooral dat je het Haga niet al te vaak hoeft te bezoeken.
Succes!

Ad zei

Goede keuze Marianne,

Maar voorlopig ff uit het Haga blijven.
Geen idee waar de jeuk vandaag komt. Mijn transplantatie-arts zei dat je jeuk kan krijgen van afstoting voorkomende medicijnen na een lotx. Maar gelukkig heb jij daar niets mee te maken. En ik hoop dat dat ook zo blijft.

Groetjes Ad