woensdag 8 december 2010

Slapeloze nacht...

Wat ik gisteren helemaal vergeten ben om te vertellen, is dat ik gisterenochtend nog een looptest gehad heb. Dit om vergelijkmateriaal te hebben voor tijdens/na het starten van de Ritalin. Na de looptest, waarvan het resultaat niet zo bar goed was (maar ja dat wisten we al), was ik erg moe en heb ik eerst een poos op bed gelegen om bij te komen, voordat ik energie had om wat te eten.

Gisteravond heb ik de 1e gift Ritalin gehad. Ik heb daar eigenlijk geen bijwerkingen van, alleen lukte het me dus ondanks dat ik erg moe was, niet om in slaap te vallen. Dus wat doe je dan, vraag midden in de nacht een thee, lees wat in een boekje, luister wat muziek, en probeer opnieuw te slapen. Om 3u lukte het eindelijk, en om 8 uur was ik alweer wakker. Vermoedelijk is dit dus wel een reactie op de Ritalin. Van verschillende mensen kreeg ik de reactie dat ik dan de Ritalin niet ’s avonds in moest nemen. Ik heb het hier nagevraagd, maar om een spiegel in mijn bloed op te bouwen, moet er een bepaalde tijd tussen zitten. Anders zou het te onregelmatig worden, en bouw je dus geen goede spiegel op. Er is kans dat als ik eenmaal een beetje gewend ben aan de Ritalin, dat ik dan wel gewoon kan slapen ’s nachts. Laten we maar hopen dat ik snel die spiegel heb opgebouwd, en er aan gewend ben, want ’s nachts maar 5 uur slapen, dat is niet alles.

Verder is het afkicken van het infuusdraadje begonnen. Iedere keer dat ik me verplaats, zoek ik (voor niets) naar het draadje van mijn infuus. Tja, en aangezien die er niet meer is, grijp ik dus naar lucht. Maar ook dat zal snel genoeg weer gaan wennen. Gisteren is de Floxapen behandeling ook weer gestart. Dit is een antibiotica tegen een bacterie (Staphylococcus Aurus) in mijn longen. Toen ik nog Tazocin door het infuus kreeg, hoefde ik deze niet meer te slikken, omdat ik toen genoeg beschermd werd. Maar nu het infuus gestopt is, heb ik dus weer een pilletje erbij.

Ik geloof dat ik jullie zo wel weer alles heb verteld. Hopelijk slaap ik vannacht beter dan afgelopen nacht. Voor het geval ik niet in slaap kan komen, tips hoe ik me ’s nachts kan vermaken? Hihi..
Groetjes en tot morgen!

4 opmerkingen:

Marjolein zei

Hmm vreemd hoor... Lijkt me dat als je het nu gewoon 's ochtends gaat slikken en dan voortaan altijd 's ochtends, de spiegel wel even anders is maar daarna wel weer normaliseert.

Floxapen is trouwens tegen Staphylococcus Aureus, naar mijn weten nooit om een schimmel te behandelen...

Marjolein zei

Aangezien Floxapen (ook wel Flucloxaciline genoemd) inderdaad een antibioticum is. Een antibioticum bestrijdt bacterien, wat Staph is.

Een schimmel wordt behandeld met een anti-schimmel middel. En deze worden dan weer nooit gebruikt tegen bacterien

Gup zei

@ marjolein, je hebt helemaal gelijk.. Ik heb het veranderd in mijn blog..

Wat betreft de ritalin, ik krijg hem 2x per dag, en om dan een goede spiegel die niet te veel schommelt te krijgen, moet er een bepaald aantal uur tussen zitten. De ritalin werkt een paar uur.. Dus daarna moet je weer een nieuw tabletje.. Vandaar ook niet smorgens en smiddags, maar smorgens en bij de avondmaaltijd.

Jannie zei

Is het voor jou dan niet beter om Concerta te gebruiken in plaats van Ritalin? Concerta werk 24 uur en niet maar een paar uur zoals Ritalin. Dan krijg je veel geleidelijker energie in plaats van in pieken en dalen? Of kan ik het in die zin niet vergelijken met ADHD en heeft Concerta geen effect bij ernstige vermoeidheid?
Ik hoop in ieder geval dat je slaapproblemen gauw over zijn! Want dat schiet ook niet op natuurlijk...