dinsdag 7 december 2010

Start van de Ritalin...

Vanmorgen tijdens de artsenvisite, kreeg ik te horen dat ik binnenkort naar huis mocht. Zowel verpleging als CF-verpleegkundige gingen er vanuit dat het vandaag was, maar het was afwachten op de zaalarts die later op de dag zou terug komen, nadat ik een gesprek gehad zou hebben, met de psychiater van het CF-team.
Na dat gesprek ontstond er opnieuw onduidelijkheid over het wel of niet starten van de Ritalin. De psychiater was bang dat ik met het starten van de Ritalin, nog verder over mijn grenzen zou gaan, en de artsen waren voor het starten met de Ritalin, omdat ze goede ervaringen hebben met vermoeidheidsklachten bij longpatiƫnten. Na uitgebreid overleg gehad te hebben, werd besloten toch te starten met de Ritalin. Toen was het echter de vraag, welke dosering. Opnieuw overleg, nu met de longarts.
Aan het eind van de middag was dit bekend, maar toen kwam er een tegenvaller. Niet vandaag, ook niet morgen, maar pas donderdagavond of vrijdag mag ik naar huis. Dit omdat ze willen weten hoe ik op de Ritalin reageer, en pas na 2 dagen is er een bepaalde spiegel in het bloed. Vooral het feit dat Ritalin een amfetamine is, word goed in de gaten gehouden.
Verder zijn nog niet alle bloeduitslagen binnen. Donderdag hoopt hij ook de laatste bloeduitslagen te hebben. Wel is de antibiotica gestopt, en de PAC-naald mocht er dus ook vanmiddag uit. Ik ben nu draadloos (als je het slangetje van mijn insulinepomp niet meetelt;-)).

Ook werd duidelijk dat het EMG nu per poli afspraak gaat plaats vinden. Maar morgen ga ik nog even vragen of het dan niet kan in de dagen dat ik nog hier ben.

Verder zei hij als laatste, dat hij nog niet het woord Chronische Vermoeidheid als etiketje op me wilde plakken, omdat er dan vaak geen verder onderzoek meer word gedaan. Er blijft kans dat er onderzoeken komen, die nog iets uit kunnen wijzen. Daarom blijven ze spreken van ernstige vermoeidheid.
Net heb ik de 1e gift Ritalin gehad. Wie weet stuiter ik vannacht wel door mijn bed. Nu afwachten of ik er op reageer.. En zo ja, goed of niet goed;-)
Groetjes en tot morgen…

3 opmerkingen:

jootje zei

Nou Marianne,
Ik ben reuze benieuwd.. jij denk ik ook.
Toch een soort van spannend

grtjes

Elly zei

artinine
Ha Marianne,
Dat valt even tegen als je denkt dat je weg mag en het duurt nog een aantal dagen. Hou vol! Als dat EMG nu ook nog deze dagen kan, heb je toch nog een beetje winst. dan hoef je niet heel snel weer.
Ik hoop dat de Ritalin werkt...
sterkte
Elly

Elly zei

Huuuuuh.. ?!
Dat woord wat er boven staat (in mijn reactie) was niet de bedoeling en betekent ook niks, hoor! Mijn cursor stond verkeerd hahaha. Het was de woordverificatie, maar het lijkt wel een geneesmiddel, zoiets als Ritalin.
Foutje!
Elly (weer)