zaterdag 4 december 2010

Uitleg over Ritalin...

Vandaag is er nog meer sneeuw bij gevallen, en daarbij is het nog steeds onbegaanbaar, en niet zo verstandig om een rit die normaal al een uur duurt, nu te gaan maken. Daarom heeft mijn moeder besloten nog maar een nachtje te blijven, en morgen weer verder te kijken, of ze dan naar huis gaat. Persoonlijk vind ik dat wel erg gezellig, alleen moet ik uitkijken dat ik niet te ver over mijn grenzen ga. Ik houd erg veel van spelletjes spelen, maar ook dat kost op het moment te veel energie. Daarom maar goed over de dag verdelen en tussen door even rusten.

Net zijn we naar beneden geweest, en hebben we ovenfrietjes meegenomen uit het winkeltje..Daar hebben we dus samen van zitten genieten. Vanavond lekker rustig aan doen, en vroeg gaan slapen..

Gisteren heb ik de naam Ritalin laten vallen, het medicijn waar de artsen komende week mee willen gaan starten. (waarschijnlijk maandag). Ik ben echter vergeten daar uitleg bij te geven. Dus die krijgen jullie nu;-) Ritalin word normaal gegeven tegen ADHD. Bij hun remt het af.. Bij vermoeidheid schijnt het extra energie te geven. Sterker nog.. Op sommige feesten word het zelfs gebruikt als speed. Een sterk goedje dus. Hopelijk heb ik er baat bij, en krijg ik er meer energie zijn.. Maar voor ik daarvan uit ga, wachten we het eerst maar even af. Het zou anders zo tegenvallen als ik er geen baat bij heb;-)

Allemaal een fijn weekend, en tot maandag!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je eigen moeder is toch niet vermoeiend ? En ik neem aan dat jullie niet de hele dag spelletjes spelen. Geniet nou van haar nabijheid. Voor hetzelfde geld kan ze dagen niet komen ! Ik neem altijd een boek en breiwerk mee, ik kan uuuuuren zitten zonder iets te zeggen. Fijne zondag ! Martina

Anoniem zei

hoi marianne,
Wat een goed idee van de artsen.
Ritalin is inderdaad speed en het zou je kunnen helpen.
Mijn partner heeft adhd en heeft ook ritalin maar dan een ander merk dat de hele dag een kleine uitgifte geeft van de werstof en heel regelmatig werkt.
het heet concerta.
bij ritalin had hij het gevoel veel medicijn binnen te krijgen en dat daarna steeds minder werd en toen moest hij dan smiddags nog een pil innemen die dan ook weer heel zwaar viel en zo had hij het gevoel de hele dag in een piek of dal te zitten met energie.
Als je dat dus mocht ervaren vraag dan concerta.
dit is smorgens 1 pil en die werkt 24 uur.
Wat onwijs lief dat je moeder er nog is en mag blijven slapen.
Hoe bevalt dit zieken huis jou ?
ik ben erg tevreden over het ziekenhuis.
sterkte nog effies
lieve groetjes manon