maandag 13 december 2010

Volop genieten

Afgelopen weekend heb ik genoten. Ook al moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen, het thuis zijn voelt al stukken beter dan in het ziekenhuis te zijn. Niet dat de zorg daar niet goed was, en niet dat ik wat te klagen had daar, maar gewoon het thuis zijn, tussen de eigen spulletjes, in de eigen omgeving, in je eigen bedje.

Dat de kuur niet geheel onnodig was, blijkt wel uit de houding waarin ik slaap. Maanden voor mijn opname kon ik niet plat slapen, en sliep ik dus half zittend. Sinds ik weer thuis ben, is mijn bedbodem helemaal naar beneden (oké een klein stukje omhoog, maar dat is echt bijna niets) en slaap ik weer plat. Dit scheelt een hoop pijntjes, onder andere in mijn nek en rug.

Vrijdag heb ik wat fotokaarten ontworpen (onder andere omdat er wat aanvragen waren, van mensen die graag een bepaalde kaart wilden hebben), en ’s avonds heb ik de bestelling de deur uit gedaan. Hopelijk lopen ze met de staking van TNT niet te veel vertraging op, en komen ze binnenkort binnen. Dan kunnen ze op het gemakje afgemaakt worden. Wel met pauze’s want qua energie, merk ik nog helemaal niets.

Zaterdag ben ik even met mijn moeder mijn auto wezen tanken. Zelf ben ik blijven zitten, mijn moeder heeft getankt en afgerekend. (ja, wel met mijn geld hoor;)) Na dat ritje was ik helemaal afgedraaid, en daarna heb ik dus een tijd op de bank gelegen. Maar wat een heerlijk gevoel was het om weer even te kunnen rijden! Geweldig!!

Verder hebben we in het weekend weer kerstkaartjes (zelf gemaakte) geschreven. De kaarten waren al een tijdje klaar, maar ze moesten nog geschreven worden. Dat klusje is nu ook klaar, en binnenkort gaan ze op de bus.

Vanmiddag begon het te sneeuwen hier, en ondertussen ligt er al weer een heel wit laagje. Ik vind het er altijd gezellig uit zien. Toen ik in het ziekenhuis lag, vond ik het niet altijd even leuk, omdat mijn bezoek erdoor werd gehinderd. Maar zolang ik lekker thuis kan blijven, en niet de deur uit hoef, vind ik het allemaal wel best;-) Voor de mensen die wel in het ziekenhuis liggen, hoop ik dat hun bezoek niet al te veel hinder ondervind van het weer.

Morgen begin ik met de dubbele dosis Ritalin van wat ik nu heb. De 5 dagen op 5mg zijn voorbij, en vanaf morgen krijg ik dus 10mg. Eens kijken of mijn energiepeil daar wat van opgekrikt word. Tot nu toe heb ik nog weinig verandering gemerkt. Hopelijk komt die verandering er snel, en kan ik alles weer (wat sneller) op gaan bouwen.

Ik geloof dat dit het wel weer was.

Groetjes en tot de volgende keer!

Geen opmerkingen: