dinsdag 25 januari 2011

Door het oog van de naald?!

Afgelopen nacht toen ik me om wilde draaien, begon er van binnenuit weer wat te pruttelen. En jawel, de 2e longbloeding binnen een maand. Gelukkig was het niet veel, maar toch was het een longbloeding. Omdat ik vandaag een afspraak had staan in het ziekenhuis voor controle, heb ik verder geen actie ondernomen, en ben ik weer gaan slapen. Vanmorgen heb ik dus het vernevelen ook maar een keer overgeslagen, omdat dit de kans op een bloeding vermeerdert. Gelukkig is het niet meer terug gekomen.

Om 3 uur waren we in het ziekenhuis om longfunctie te blazen. Die was tot mijn verbazing 4% gestegen. Mijn klachten zijn namelijk nog allemaal aanwezig. Blij ben ik wel, dat mijn longfunctie gestegen is, nu het gevoel nog dat ik ook werkelijk opknap.

Om half 4 had ik een afspraak bij de psychiater. Toen ik in het ziekenhuis lag, had ik al een gesprek met haar gehad, en ze wilde nog een gesprek, om me beter te leren kennen. Vanmiddag had ik dus het vervolg, en tevens het afsluitende gesprek. We zijn tot de conclusie gekomen, dat ik psychisch goed in mijn vel zit. Zelf wist ik dit al, maar nu is dat ook bij hun bekend. Nadat ze gezegd had dat ik, mocht het nodig zijn, aan de bel kon trekken bij haar, heb ik afscheid van haar genomen, en ging onze tocht weer naar de longpoli. Dit keer voor het gesprek met de arts.

Deze vond het vervelend dat ik me nog steeds niet fit voelde. Ik heb nu toch al 4 weken aan een stuk antibiotica. Aan de hand van de klachten, zou hij een infuuskuur kunnen geven. Maar gezien mijn longfunctie weer wat opgekrabbeld was, en ik nog maar zo kort geleden van het infuus gegaan ben, wil hij het eerst even aankijken. Volgende week begin ik namelijk weer met mijn maand AZLI vernevelen (antibiotica). Misschien dat dit er voor zorgt dat ik me beter ga voelen. Wel geeft hij ter bescherming (omdat ik die bloeding heb gehad) opnieuw een tavenic kuurtje mee. Niet dat ik hiervan op zou knappen, maar zodat ik in ieder geval al het mogelijk heb, om een nieuwe infectie te voorkomen. Mocht het zo zijn dat ik me slechter ga voelen, dan moet ik aan de bel trekken, en volgt alsnog opname.

Als laatste gingen we naar de apotheek, en daarna op weg naar huis. Helaas was het precies in de spitstijd (het was immers net na 5 uur). Om een uur of 6 zijn we daarom maar even de MacDonalds binnen geschoten, waar we hebben gegeten. Om iets over 7 uur stapten we thuis de deur weer binnen.

Vanavond bijtijds naar bed, en proberen wat bij te tanken, want mijn energiepeil is na zo’n middagje gedaald tot onder 0 ;-) Morgen staat er weer een nieuwe dag te wachten, met iets leuks.. Daar later meer over;-)

Groetjes

4 opmerkingen:

Astrid zei

Hoi Marianne,

Ik ben zo benieuwd naar of je nu enig effect van de Ritalin merkt??

groeten van Astrid

Anoniem zei

Vervelend weer een longbloeding. Wel heel fijn dat je lf 4% hoger was! Vermoeiend he zo'n middagje ziekenhuis, ben er ook altijd wel aardig gesloopt van.
Hopelijk voel je je snel wat beter.
Liefs van Sandy (Ydnas)

Johan (cf cafe) zei

Fijn dat je weer naar huis mocht!!! Hopen dat je je snel weer wat beter voelt.
Veel plezier vandaag!!

PS ik heb een PB naar je hyves gestuurd

Gup zei

Bedankt allemaal voor jullie reactie! Zo'n middagje is erg vermoeiend idd..

@ Astrid, ik zal er komende blog aandacht aan besteden, aan de Ritalin.

@ Johan, ik heb je mail inderdaad gelezen, ga je even antwoorden:)