zaterdag 1 januari 2011

Nieuwjaarsblog, een blik vooruit..

Vandaag is het de eerste dag van het nieuwe jaar. Het jaar 2011. Allereerst wil ik jullie allemaal al het nodige toewensen voor 2011. Gisteren schreef ik een blog met een terugblik op afgelopen jaar. Vandaag wilde ik een blog schrijven, over mijn verwachting en hoop voor het nieuwe jaar. Afgelopen jaar begon ik, vol hoop op verbetering. Na de revalidatie.. dan zou ik alles weer kunnen. Helaas kwam ik hiermee bedrogen uit. Misschien was deze verwachting ook te groot. Want hoe kan je nu opeens, weer helemaal opgeknapt zijn? Hoe kan je, als je een jaar achteruit ging, dan binnen een aantal weken weer de oude zijn? Ik hoopte ook op het halen van mijn rijbewijs. Dit mocht wel gebeuren. En daar ben ik nog steeds erg blij mee.


Hoewel ik vorig jaar met grootse verwachtingen begon, is daar niet al te veel van terecht gekomen. De hoop en verwachting op verbetering blijft, maar ik denk dat het reƫel is, om blij te zijn met iedere verbetering. Verbetering van longfunctie, conditie en misschien zelfs wel de vermoeidheid. Ieder stapje vooruit, betekent immers geen stapje achteruit? Ieder stapje vooruit, betekent immers een stapje de goede richting op? En wie weet, komt er na heel veel van die stapjes wel een moment, dat als ik achterom kijk, ik kan zeggen: Ik ben een stuk opgeknapt.

Ook komend jaar zal er weer veel gaan gebeuren. Leuke dingen, en minder leuke dingen. Een aantal dingen staan al gepland, veel dingen zullen er nog bij komen. Maar in al die dingen, hoop ik vooral dat ik die dingen niet alleen hoef te doen. Vrienden, kennissen, familie en mijn lezers.. Ik hoop ze hier allemaal bij te betrekken. En hoewel ik niet altijd overal bij aanwezig zal kunnen zijn, wil ik er altijd voor hen zijn…

Groetjes Marianne

1 opmerking:

J.C. zei

Beste Marianne,

k Wens jou ook alle goeds toe voor het nieuwe jaar! Ik hoop dat het je voorspoed zal brengen en dat je nog vooruit mag gaan!

Liefs
Jorine