zaterdag 29 januari 2011

Ritalin, en afgelopen week

Afgelopen week kreeg ik via mijn blog de vraag, of de Ritalin nu werkt, en of ik meer kan. Eigenlijk vind ik het moeilijk te beoordelen of de Ritalin nu echt helpt. Qua fysio zit ik nog niet op het niveau dat ik in november had, en ook kan ik nog steeds niet naar de catechisatie (tijdstip is voor mij niet gunstig, omdat later op de avond mijn energiepeil hard daalt). Afgelopen week heb ik ook 2 dagen op de bank gelegen, omdat ik teveel had gedaan, en zo moe was dat ik niets anders kon dan dat.

Op sommige momenten heb ik het idee dat ik meer kan, maar gevolg daarvan is altijd wel dat ik dubbel zo moe ben. Dus eigenlijk is het meer doen, maar daarna dubbel zo moe. Daarbij komt dat ik nog steeds een infectie heb, en dat ik dus nu ook niet echt kan beoordelen hoe het met de Ritalin gaan zou, als ik geen infectie heb. Een infectie vergt natuurlijk ook energie van je. Kortom, ik kan nog steeds niet echt duidelijk aangeven of het nu wel of niet werkt. In het ziekenhuis heb ik het hier ook met de arts over gehad, en die zei dat we het beste gewoon door konden gaan met de Ritalin, omdat als je nu stopt, je helemaal in een gat valt, dat je niets meer kan.

Sinds deze week is bekend dat mijn PAC voortaan thuis door word gespoten. In het ziekenhuis heb ik gevraagd of die mogelijkheid er was, en bij wie ik dan terecht zou komen. Na wat informatie inwinnen, kwamen we terecht bij het AVT-team (Ambulant Verpleegtechnisch Team). Als het zo uit komt dat de PAC doorgespoten moet worden, als ik naar het ziekenhuis moet, dan word het in het ziekenhuis gedaan, en anders gaat het AVT team het in het vervolg doen. Dit scheelt een hoop tijd, reizen, kosten en natuurlijk energie!

Afgelopen woensdag hebben we bezoek gehad van vrienden, die ook altijd op de camping zitten, waar wij heen gaan in de zomer. We zien ze niet zo vaak, (dit was de 1e keer dat ze bij ons thuiskwamen, vanwege de afstand) en dus was het erg gezellig om weer even bij te praten. Woensdag middag had was ik oververmoeid, en ben ik dus op de bank gaan liggen. Ook donderdag heb ik rustig aan gedaan, maar wel is ’s morgens mijn vriendin even langs geweest, wat erg gezellig was. Hoewel ik moe was, vind ik de sociale contacten erg belangrijk! Maar al te vaak zit ik alleen, en dan is het dubbel zo gezellig als er iemand komt!

Gisteren ben ik weer naar de fysio geweest. Gelukkig kan ik het nog steeds stabiel houden. Het kost alles van me, maar ik ga in ieder geval niet achteruit. En het uiteindelijke doel is vooruitgang!

Vanmorgen heb ik samen met mijn moeder nog even kaarten zitten maken. Nu heb ik voor even weer genoeg gedaan, en zit ik lekker op de bank te genieten van de muziek. Vanavond komen opa en oma nog even langs, en dan is deze week alweer voorbij. Hopelijk kan ik de komende dagen wat uitrusten, zodat ik de nieuwe week weer met wat meer energie dan nu kan beginnen.

Allemaal een goed weekend, en tot volgende week!

Groetjes

1 opmerking:

Astrid zei

Hoi Marianne,

Je hebt dus geen verbluffend resultaat. Jammer zeg!

Groetjes van Astrid