donderdag 6 januari 2011

Scrappen...

Allereerst allemaal bedankt, voor de leuke reacties die ik kreeg op mijn nieuwe kapsel. Ik moest in het begin wel even wennen, maar ondertussen ben ik er helemaal blij mee. Het grootste compliment dat ik kreeg, was toch wel dat ik door mijn kapsel, meer op mijn moeder leek. Wat wil je nog meer hé?

Gisteren had ik weer zo’n onbedwingbare bui tot scrappen. Ondanks dat ik eigenlijk te moe was, besloot ik toch even te gaan scrappen. Ik was alleen thuis, dus kon alles zo lang laten staan als ik zelf nodig vond. Met telkens even een pauze van het scrappen, ben ik alles bij elkaar toch een behoorlijk tijdje doorgegaan. Later merkte ik dat natuurlijk duidelijk, en verder heb ik dus de hele avond op de bank gehangen, en ook vandaag ga ik er een rustig dagje van maken.

Omdat ik het nu al zo vaak over het scrappen heb gehad, zullen jullie vast wel benieuwd zijn hoe het nu allemaal geworden is. Voor de mensen die tussentijds mee zijn gaan lezen, zal ik even uitleggen wat ik aan het maken ben. Ik heb een groot scrapbook van Marjolein Bastin. Daarin ga ik op iedere bladzijde 1 levensjaar scrappen. Beginnende als baby, en ondertussen heb ik 11 jaar net af. Het is een hele kunst om iedere keer wat anders te verzinnen. Er zitten hele leuke tussen, maar er zitten ook (in mijn ogen) wat minder leuke tussen. Hierbij een kijkje naar wat ik tot nu toe al gescrapt heb:

Op de 1e pagina heb ik een fotobewerking gemaakt van toen ik net met het project begon.


Bij 0 jaar: zie je mij als baby. In de box, in bad, met mijn vader, en met mijn moeder, en zoals je ziet, was ik toen al verzot op chips. Het was zelfs zo erg, dat ik mijn broer me liet voeren, door de spijlen van de box heen.. haha..


Bij 1 jaar: zie je mij spelend met mijn broer, buiten spelen, mijn eerste wankele stapjes door de gang, en mijn 1e verjaardag. Ik weet van die tijd weinig meer af, dus ik kan er ook niet zo veel van vertellen.



Bij 2 jaar: zie je mijn eerste ziekenhuisopname. Toen is ook de CF ontdekt. Daarnaast zie je het hele gezinnetje, bij de geboorte van mijn broertje. Bovenaan zijn mijn broer en ik aan het krijten op het schoolbord wat we hadden. Wat in het vervolg wel op zal vallen, ik had altijd een speen of een fef (fles) in mijn mond;)


 Bij 3 jaar: zie je mijn broer en mij, met de pet en sjaal van mijn opa. Heerlijk vonden we het om daarmee te spelen. Verder zie je mij, mijn moeder helpen met de strijk. Haha.. toen deed ik het nog;)


Bij 4 jaar: zie je mijn verjaardag in het ziekenhuis. Dit was de eerste (en hopelijk ook laatste) verjaardag die ik in het ziekenhuis heb gevierd. Daarna heb ik wel met allerlei feestdagen en bijzondere dagen in het ziekenhuis gelegen, maar gelukkig niet met mijn verjaardag. En dat wil ik maar even zo houden;) Verder zie je mij sprayen onder een roze paraplu’tje, met mijn broertje naast me.


Bij 5 jaar: zie je mij op mijn 5e verjaardagsfeestje, samen met een vriendinnetje. Op de andere foto zit ik samen met mijn broertje, en de hond die we toen hadden: Blacky. Later is die hond naar een oom en tante gegaan, omdat hij alles opat als wij weg waren. Hij at alle schoenen op, trok de vloerbedekking in de gang los etc. En omdat ik nogal vaak in het ziekenhuis lag, was dat geen doen meer.



Bij 6 jaar: zie je bovenaan dat mijn broertje jarig is, en wij hem een cadeautje geven. Onderaan zie je mij als (poppen)moedertje. Waar ik was, was mijn pop, en waar mijn pop was, was ik.. Misschien dat er toen al een SPW’er in me zat?
  


Bij 7 jaar: zie je mij op een politiemotor in het politiemuseum. Samen met een kennisje waar we toen vaak mee optrokken. Op de andere foto, zit ik samen met mijn broer en broertje, dat was geloof ik een foto voor mijn ouders, om als verrassing te geven. Maar helemaal zeker weet ik het niet meer;)



Bij 8 jaar: zie je mijn broer, broertje en mij in de dierentuin. Midden onder zie je mijn oude schooljuf, samen met een vriendinnetje en mij, bij het spoorwegmuseum, en rechts pakte ik (Dat deden we altijd een avond van tevoren, omdat de dag zelf vaak niet iedereen er op hetzelfde moment was) een cadeautje uit voor mijn verjaardag.


Bij 9 jaar: zoals ik al eerder zei, was ik altijd met de poppen bezig. Toen ik op mijn 9e verjaardag een wandelwagen kreeg, was dat natuurlijk helemaal te gek.



Bij 10 jaar: zie je mij mijn verjaardagstaart uitblazen, en een cadeautje uitpakken. Ik heb verschillende kleren aan, maar ook weer vanwege het feit dat de cadeautjes vaak een avond eerder werden gegeven.


Bij 11 jaar: zit ik samen met mijn neefje op de schoot van Sinterklaas. Die avond vierden we Sinterklaas met de hele familie, en hadden ze dus als verrassing voor de kinderen, een sinterklaas met zwarte pieten geregeld.


Zo, nu zijn jullie weer bij met mijn scrapwerk. Als ik weer een aantal leeftijden af heb, zal ik weer wat foto’s laten zien;-)

Groetjes

3 opmerkingen:

lielie zei

Hahaha nou ik zou er niet zo blij mee zijn als ze zouden zeggen dat ik op me moeder leek ;)

gr Annelie

Gup zei

@ Lielie, Ik wel;).. Uiteraard wel in de jongere versie.. haha...

Cash en Els zei

leuke hobby Marianne, lekker mee door gaan!
Ik vind je haar ook heel pittig staan.

Groetjes, Els