zaterdag 5 februari 2011

Opruimwoede...!!!

Je hebt het wel eens, dan heb je OPEENS een opruimbui.. Dan MOET je wat opruimen, en dan kan dat geen dag langer wachten.. Beetje lastig zonder energie, maar ja.. Met eigenwijsheid kom je ook een eind. Ik had gisteren zo’n bui. Nou ja, eigenlijk sudderde het al een tijdje dat ik wilde opruimen. Oude tijdschriften weg doen, oude nieuwsbrieven van de NCFS en van de diabetesvereniging etc. Maar gisteren toen MOEST ik opruimen.. Dus ging ik naar boven, met de bedoeling alleen de boekjes/tijdschriften etc. uit te zoeken. Het oud papier zou immers komen, en dan kon het mooi mee. Natuurlijk bleef het niet bij alleen dat, want ja, als je eenmaal bezig bent, moet je nog even dit en nog even dat.


Uiteindelijk had ik een grote stapel oud papier, die door mijn moeder later op de middag naar beneden werd gesjouwd en aan de straat werd gezet. Het is natuurlijk niet moeilijk te raden hoe ik me aan het eind van de middag en ’s avonds voelde. Ontzettend moe, maar… ook voldaan! Ik moet nu nog 1 grote kast uitzoeken, en natuurlijk alle prulletjes, en andere rommel (mag ik dat zo noemen?) die ik nog heb liggen. Binnenkort volgt er dus vast nog wel een keer zo’n opruimbui.. Maar nu eerst maar weer even bijkomen.

Wat altijd wel leuk is, is dat je van alles tegenkomt tijdens het opruimen. Zo kwam ik oude knutselwerkjes tegen, oude handwerkjes van de basisschool, opdrachten die ik had gemaakt voor het VMBO en de SPW, etc. Altijd weer leuk om eventjes door te bladeren.

Verder bestond deze week uit een bezoekje, 2 bezoekjes aan de fysio, waarvan ik er bij 1 een massage kreeg (was hard nodig, want al mn nek/schouder/rugspieren zaten vast, wat dus ook waarschijnlijk zo vaak hoofdpijn veroorzaakte), wat kaarten schrijven, een wandelingetje (oké ik in de rolstoel, dus zelf heb ik niet echt gewandeld) naar de AH met mijn moeder, 2x koken etc.

Vandaag heb ik wat paperassen opgeruimd. Als er post komt die belangrijk is, en wat ik moet bewaren, leg ik dat vaak op een stapel. Eens in de zoveel tijd is het dan wel eens nodig om op te ruimen. Gelukkig had ik alles al gesorteerd, dus hoefde ik het alleen nog maar in mappen te doen. Verder heb ik vast vlees gebraden voor morgen. Ook heb ik alle titels van schoolboeken, met ISBN nummer opgeschreven, zodat ik die later vandaag, of komende week op internet kan zetten om te verkopen. Ik heb namelijk een dubbel boekenpakket, maar aangezien ik niet meer naar school ga, kan ik er daarvan 1 verkopen. Ik vind het wel leuk om de andere zelf te houden.

Ach, en al heb ik mijn SPW opleiding niet voltooid, ik voel me nog altijd SPW-er. Want dat ben je, en ik denk dat je dat ook blijft! Zo denk ik nog regelmatig in leerdoelen, maak ik nog regelmatig een plan van aanpak, en evalueer ik nog volop.. haha..

De evaluatie van deze week? Ik heb veel gedaan, ben hierbij vaak over mijn grenzen (oeps daar gaat mijn leerdoel) gegaan, maar voel me ook voldaan omdat ik het toch weer heb gedaan. Uiteraard heb ik wel (grote) rustpauzes tussendoor genomen, en ach.. Ik heb nu een heel weekend om uit te rusten;-) En mijn gezondheid? Daar gaan we het maar even niet over hebben...

Allemaal een fijn weekend, en tot volgende week!

Geen opmerkingen: