vrijdag 10 juni 2011

Het laatste dagje infuus...

Vandaag is het laatste dagje infuus. Hoewel ik me nog niet helemaal goed voel, ben ik blij dat ik zo meteen van het infuus af ben. Niet meer steeds mijn pomp meesjouwen, ’s nachts weer makkelijk naar de wc kunnen (zonder eerst heel je pomp van de stroom af te moeten halen), niet meer opletten of je toevallig niet achter iets blijft haken met je infuusdraad.. Kortom, een stuk gemakkelijker.

Wel ben ik van mening, dat ik voortaan als het nodig is om infuus te krijgen, ik weer voor de thuisbehandeling ga. Leuk is infuus nooit, maar thuis of in het ziekenhuis maakt veel verschil. Natuurlijk ben je thuis net zo ziek als in het ziekenhuis, maar thuis heb je meer je eigen ritme. Lekker je eigen dingetjes en ook voor familie en vrienden is het makkelijker om te komen. En daarbij: Thuis kan je ook je rust nemen, op bed gaan liggen en weinig inplannen. Zelf vind ik dat je thuis minder achteruit gaat, dan in het ziekenhuis. Thuis heb je toch zo af en toe je beweging, zoals trap oplopen, zelf je eten klaarmaken etc.

Verder voel ik me wel redelijk. De pijn is nog niet afgenomen, maar we weten waar dat door komt. De benauwdheid gaat wel redelijk, en het hoesten doe ik nog erg voorzichtig in verband met de pijn. Ik ben wel heel erg moe, en slaap veel. Vanmorgen schrok ik om 10u pas wakker. Vermoedelijk komt dit ook door de antibiotica die weer vermoeidheid veroorzaakt. Ach, zolang het nodig is, pak ik mijn uurtjes slaap en rust maar gewoon. Tenslotte heeft mijn lichaam weer heel wat te verduren gehad, en moet daarvan herstellen. Dit doe je niet in 2 weken;-)

Vandaag trouwt een vriendin van de basisschool. Op de basisschool waren we jaren lang trouwe vriendinnetjes, en speelden heel wat met elkaar. Toen we naar de middelbare school gingen, kwamen we in verschillende klassen, en werd het contact wat minder. We hebben echter nog steeds contact, en vanavond mag ik dus naar de receptie komen. Mijn moeder mag mee als chauffeur, maar natuurlijk ook voor de gezelligheid. Ik ga nog maar wel even met de rolstoel, en als ik te moe word, gaan we naar huis. Al is het maar een half uurtje, het is gewoon leuk om even te gaan. Ik heb zelf een cadeautje gemaakt, maar daar vertel ik later pas meer over;-) Vanmiddag lekker rustig aan doen, en dan om een uur of 4 vanmiddag, gaat het infuus eruit…

Groetjes

3 opmerkingen:

Ydnas zei

Lekker dat je infuus er weer uit is, jammer van die vermoeidheid die er altijd bij komt kijken he. Ik heb m'n pomp trouwens nooit 's nachts op stroom aangesloten (weet zeker dat ik dat zou vergeten mocht ik eruit moeten), en meestal red ik het wel 2/3 weken zonder zelfs de batterijen te vervangen!
Fijn weekend,
Liefs Sandy

Yehudith zei

Fijn dat je infuus er weer uit is! Hopelijk gaat het conditie opbouwen zónder ook gewoon beter!

Hoe bedoel je stroom, wat voor een pompje heb jij? Ik heb altijd alleen maar van die easypump-bolletjes...

Groetjes,
Judith

Gup zei

@ Sandy, ik vergat het niet. Het is zelfs zo dat ik afgelopen nacht naar de wc moest, en mijn pomp wilde pakken.. hihi.. Hoezo een ritme ingebouwd;-)

@ Yehudith, Ik heb de cadd lagacy pomp. Dit schijnt beter voor je PAC omdat je dan zeker bent dat alles binnenkomt, en de bolletjes zijn minder safe, en lopen niet altijd helemaal leeg, werd me verteld;-)