maandag 6 juni 2011

Te enthousiast?

Met mijn weerzin tegen onnodig medicijnen slikken, ben ik soms wel eens iets te enthousiast met het afbouwen van medicatie. De allergiemedicatie was het eerst aan de beurt. Zondag besloot ik eens een keer een tabletje te minderen.. Gewoon, om te kijken of ik nog niet zonder kan. Ik heb immers nergens last meer van, en het lijkt wel of ik geen allergie meer heb… Maar nee.. Het was geen goed plan.. Na een halve dag was ik in 1 woord MISSELIJK en beroerd.. Dus toch nog maar dat pilletje gepakt… En nu gaat het weer beter.. Dus dat pilletje zullen we nog maar niet afbouwen…
Daarna dacht ik.. Ik kan weer wat beter op mijn zij slapen, ik heb niet continue pijn meer, (alleen bij het hoesten…) laat ik eens proberen of ik met 1x minder paracetamol slikken kan.. Maar nee, ook dat werd hem niet.. De pijn laaide op, ik had continue pijn, en ik durfde nog maar net adem te halen… Dus ook dat doen we nog maar even niet.. We blijven nog maar even braaf de (14!!) extra pillen slikken.. Want pijn en allergie, die hoef ik echt niet!!!

Wat wel steeds een beetje beter gaat, is het opbouwen van dingen.. Zo loop ik af en toe naar de bieb, een blokkie om, en zo heb ik me vanmorgen weer zelfstandig gedoucht. Daarna was ik zo moe dat ik alleen nog maar op de bank kon hangen… Maar ik heb het wel gedaan… Na een tijd rusten, ging het weer wat beter… En omdat ik me soms zo opgesloten voel hier in huis, en dan zo’n beetje tegen de muren opvlieg, ging ik aan het eind van de middag nog eens mee naar de AH. Niet lang, niet voor veel, maar gewoon even.. Ik werd voor de deur afgezet, liep alleen het kleine stukje naar wat we nodig hadden, en daarna weer naar huis!!

De hometrainer heb ik al een tijdje laten staan.. Maar ja, ik ben dan op andere vlakken weer aan het opbouwen. Zoals douchen, of lopen… En je kan niet alles tegelijk he!

Morgen voor controle naar het ziekenhuis.. Spannend, ik ben benieuwd! Mag ik stoppen met de infuuskuur? Of gaan we nog een tijdje door? Ik voel me nog wel benauwd, maar is dat niet logisch met dit weer? Warm, benauwd, vochtig?? We gaan het morgen wel zien.. Als het nodig is gaan we nog maar een tijdje door.. Maar als ik heel eerlijk ben, begin ik het wel zat te worden. Elke keer dat tasje meesjouwen.. Het is natuurlijk een stuk fijner dan een infuuspaal meesjouwen, maar toch… Ik zal blij zijn als ik weer van het infuus af mag… Maar eerst wil ik wel helemaal opgeknapt zijn!

Afgelopen donderdag is mijn revalidatiemaatje Elly overleden. Morgen wordt ze gecremeerd. Heftig! Er gaat op zo’n moment van alles door je heen. Ze was zo’n lieve vrouw. Stond altijd voor me klaar, en sleepte me er doorheen. We liepen bij de therapie arm in arm.. Om elkaar overeind te houden.. We lachten samen, en we huilden samen… Ik zal haar nooit vergeten.. Ze blijft voor altijd in mijn hart!

Groetjes

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Marianne, op 1 juni schrijf je dat er speciale medicatie binnenkomt voor pijnbestrijding. Nu schrijf je dat je een weerzin hebt en je de paracetamol wilt afbouwen. Dat is toch geen speciale pijnbestrijding ? Dat zijn reguliere tabletten, die je zo bij de drogist kunt kopen. Waarom overal zo'n probleem van maken wat geen probleem is ?
Af en toe kan ik je echt niet volgen. Marieke

Anoniem zei

Ik denk dat met wat je op dit moment allemaal al doet; blokkie om, even mee naar de AH, zelfstandig douchen, je ook al weer wat opbouwt. Ik kan me voorstellen dat het je niet snel genoeg gaat, maar het is toch het beste om jezelf wat in acht te nemen en een standje terug te doen.

Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat je de kuur helemaal zat bent. Ik heb net een kuur van drie weken achter de rug en wat ben ik blij dat ik het weer gehad heb. Ik moet ook zeggen dat dat deels komt door de bijwerkingen die ik inmiddels overal van krijg. Is het niet de tegaderm waar ik kriebelend gek van word dan is het wel weer de misselijkheid of diarree.
Ik ga voor je duimen dat ze morgen goed nieuws voor je hebben.

Liefs Alie

Gup zei

@ Marieke,

Ik krijg naast de paracetamol ook nog andere medicatie. De paracetamol heb ik NAAST die medicatie. En omdat je nu eenmaal niet gelijk het zwaarste medicijn probeert te stoppen, maar eerst een klein stapje probeert, ben ik begonnen met het proberen af te bouwen van de Paracetamol.

De medicatie die ik er naast krijg, is niet bij de drogist verkrijgbaar. Waarschijnlijk heb ik dat niet duidelijk vermeld.

@Alie, Je wilt inderdaad snel teveel doen. Vaak krijg je daar later weer een terugslag van. Maar aldoende leert men:) Het komt vast goed!

Ploon zei

Lieve Mar,

Ik ben hartstikke trots op je! Hoe je verschillende dingen weer probeert op te bouwen, etc..

X