maandag 25 juli 2011

dag 11,12,13

Nadat zaterdagavond mijn krakende kamerdeur nog even handig is gesmeerd door een technische lieve zuster, heb ik zaterdag op zondag een lange nacht gemaakt, en heerlijk uitgeslapen. Vervolgens lekker langzaam opgestart, en ’s middags en ’s avonds bezoek gehad. Dat was erg gezellig, maar ook wel vermoeiend. Vanmorgen werd ik ontzettend moe wakker, maar ben op een gegeven moment toch maar lekker gaan douchen, en heb tegen de middag met stapuur even beneden in de hal zitten lezen. Even lekker van mijn kamer af.

Vanmiddag was het tijd voor de wekelijkse longfunctie en deze was tot mijn blijdschap goed verbeterd. Nog een paar procent te gaan, en ik zit op de hoogste waarde die ik hier ooit heb geblazen. Dit betekend dat de antibiotica aanslaat. De antibiotica die een paar jaar terug niet meer werkte, werkt nu dus weer wel! Verder heb ik veel op bed gehangen vandaag, omdat ik ontzettend moe ben. Waar dit door komt is niet helemaal duidelijk.

Ik doe duidelijk meer dan wat ik tijdens vorige opnames kon. Ik douche mezelf, en ik loop naar beneden. Verder ga ik daarnaast ook nog een paar minuten op de hometrainer. Al met al dus best veel voor op een dag. Dit alles deed ik echter vorige week ook, dus waarom dan nu opeens zo moe.. Zelf vermoed ik de combinatie van langere tijd veel bewegen, en dan weinig nachtrust. ’s Avonds is het al wat later als ik kan gaan slapen, ivm de laatste gift antibiotica (die ik al eerder vraag). Vervolgens om een uur of half 2 de spuit die leeg is, om 6u weer een gift antibiotica, en dan tussen 6 en 7 nog een keer om te spoelen en dan omzetten naar de continue lopende antibiotica). Om half 8 loopt de keukenzuster binnen om mijn ontbijt neer te zetten, om 8 uur de zuster met de medicatie die ik zelf hier niet in beheer mag hebben, en dan om half 9 de keuken weer om te kijken of ik klaar ben met eten. Ik denk dat deze combinatie mij een beetje opbreekt op het moment. Maar goed. We zijn over de helft als het goed is, dus nog even volhouden!

Morgen de artsenvisite. Ik ben benieuwd of daar nog wat uit naar voren komt. Ik laat het wel weer horen!

Groetjes

2 opmerkingen:

Ydnas zei

Fijn dat de ab aanslaat! Jammer dat je geen goede nachtrust hebt, en de ab zelf zal ook wel voor vermoeidheid zorgen, dus dat schiet ook niet op ;-) Veel beterschap verder.
Liefs Sandy

Astrid zei

Hoi Marianne, Fijn dat je naar huis mag, het was toch een kortere opname dan dat je dacht. Ik ben dubbel blij want buiten dat jij naar huis gaat krijg ik je grote kamer.

Groetjes van Astrid