maandag 18 juli 2011

Dag 4,5,6

Afgelopen weekend heb ik 2 dagen bijgehouden wat ik at en dronk. Volgens de keukendienst hoefde het maar 1 dag, maar omdat de diëtiste tegen mij 2 dagen heeft gezegd, heb ik het zelf maar 2 dagen gedaan, anders kan ik later weer een dag extra bij gaan houden. Nu ben ik er in 1x vanaf. Vandaag heb ik de diëtiste nog niet gezien, dus ze zal morgen wel langs komen.

Verder was afgelopen weekend net als andere weekenden in het ziekenhuis. Stil en het enige aan afleiding was bezoek. Gelukkig had ik een mooi boek, en die is dan ook uitgelezen. Maar goed dat we tegenover een bibliotheek wonen, dat scheelt voor mijn moeder weer heel wat kilometertjes afleggen (en tijd) om nieuwe bibliotheekboeken te halen;-)

Gisterochtend was ik bijna mijn PAC kwijt.. De schoonmaak was bezig, en die was over mijn infuusdraad heen gestapt. Toen hij terug liep, had hij er geen erg meer in, en trok keihard aan mijn draad. Gelukkig zat hij goed vastgeplakt, en heb ik er verder geen nadelen aan over gehouden, maar de schrik zit er wel flink in. Zodra er nu iemand bij mijn infuusdraad komt, houd ik hem vast. De schoonmaker zelf wist niet hoe vaak hij sorry moest zeggen.

Vanmorgen werd ik al vroeg wakker gemaakt voor een bloedsuiker te meten. Vandaag word er een curve gedaan, en normaal is het dan zo dat ik bel, zodra ik wakker ben. Zo kan ik uitslapen, en hebben hun een nuchtere waarde. Helaas was dit bij de dienstdoende verpleging niet bekend, en was ik dus om 8u klaarwakker, zonder nog te kunnen slapen. Je merkt dit gelijk in de energie de rest van de dag.

Vandaag is er bloed geprikt, en een bloedgas gemeten. Verder is de fysio nog even langs gelopen om te vragen hoe het ging, en heb ik longfunctie geblazen. Deze was hoger dan de laatste keer, maar toen kon ik niet goed blazen door de pijn. Hij was wel lager dan mijn hoogste waarde hier. Ik zat nu op de 71% en in november blies ik 80%.

Ik geloof dat ik jullie nu wel weer bijgepraat heb. Morgen is het groot overleg. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.

Groetjes en tot morgen!

Geen opmerkingen: