maandag 4 juli 2011

De voorbereidingen...

Hoewel mijn blogjes de laatste weken op zijn zachtst gezegd nogal saai en oppervlakkig waren, heb ik zeker niet stil gezeten. Het leek dan alsof ik met niets bezig was, maar achter de schermen werd veel werk verzet. Ik kon hierover echter niets op mijn site zetten, want zo nu en dan leest mijn schoonzusje die ook. En ja, dan zou de lol er vanaf zijn. Vandaar de stilte, de leegte, en de saaiheid;-)

De afgelopen weken/maanden stonden in het teken van voorbereiden op de bruiloft. Zo besloten we een trouwkrant te maken. Een besluit is zo genomen, maar als je dan eenmaal bezig bent, gaat er nog best veel werk in zitten. Foto’s selecteren, idee├źn zoeken, leuke dingen verzamelen etc. Omdat we het samen met de familie van mijn schoonzusje deden, werden er zo af en toe wat datums geprikt. Maar dit moest ook weer buiten het weten van Teus en Gerrine om. Op een gegeven moment hadden ze wel door dat we af en toe af spraken, maar niet waarover.

Natuurlijk was dat niet het enige, want ook wilden we een leuk stukje doen. De vraag komt dan, welk stukje doe je, wat ga je erin verwerken, en met wie doe je het. Uiteindelijk zijn we ook daaruit gekomen. Verder waren er van die dingen zoals wenskaartje maken, wat kleine dingetjes voor Teus en Gerrine doen (omdat ik niet kon klussen, mocht ik wat dingen ontwerpen, zoals tafelkaartje etc..) Kaarten schrijven (zodat hun weer konden klussen) etc.

Zelf heb ik een boekje gescrapt (zal foto’s in het fotoboek zetten) voor Teus en Gerrine, over de tijd dat ze verkering hadden. Daarnaast moest ik natuurlijk recepten uitwerken, en als ik de recepten van Gerrine haar moeder had, moesten die in het boekje geplakt worden. Al met al was het heel wat werk.

Tja, en natuurlijk heb je ook het stukje kleding… Het jurkje had ik al vrij snel. Het jasje wat ik daarop wilde, was er niet in mijn maat. Dus hetzelfde jasje in een andere kleur gepast, want die was er wel in mijn maat. Het leek allemaal voorspoedig te gaan, totdat ik het jasje kreeg. Het leek een vlag op een modderschuit, en we besloten terug te gaan naar de winkel, en te kijken of het geruild kon worden. Gelukkig kon dit, en kwam ik thuis met een leuk jasje, die wel goed stond. Toen hadden we nog het probleem hemdje. Want ja, dat moest dezelfde kleur zijn als het jurkje…

Helaas kwam er toen nog de longbloeding en opname bij, dus toen ik weer thuis was, heeft mijn moeder wat winkels bezocht, en kwam ze uiteindelijk met het perfecte hemdje thuis. Gelukkig was ik zo toch nog ruim op tijd klaar.

De laatste dag voor de bruiloft, moest er nog een boog gemaakt worden, voor bij de voordeur. Achter was de heg geknipt, en die bladeren hebben we gebruikt. Samen met nog wat rozen en tule, werd het een mooi geheel, wat mijn broertje ’s avonds vast heeft gezet bij de deur.

Al de voorbereidingen moesten achter de rug van Teus en Gerrine om gebeuren. Dat was best wel lastig, want Teus werkt onregelmatig, en was dus om de haverklap onverwachts thuis. Toch is het allemaal gelukt, en dat geeft wel voldoening. En daarbij hoefde ik het gelukkig niet alleen te doen!

Groetjes

Geen opmerkingen: