woensdag 13 juli 2011

Opgenomen in het ziekenhuis

Gisteren werd ik gebeld dat er om 17u een kamertje vrij kwam voor me. Omdat ze waarschijnlijk toch weinig meer zouden gaan doen, mocht ik me vanmorgen tussen 10 en 11u melden bij het opnamebureau. Hierna mochten we naar de afdeling, en werd ik naar mijn kamer gebracht. Dezelfde als waar ik al eerder op heb gelegen, in november. Kamer 37. De verdere dag bestond grotendeels uit wachten. Wel werd mijn PAC vast aangeprikt.

Om kwart over 2 zijn we daarom maar even naar beneden gegaan, want ik had stapuurtje. Nog wat dingetjes gekocht in het winkeltje, en daarna even samen wat gedronken in het restaurantje. Tegen 16u kwam de verpleging het anamnesegesprek (intake) doen. Vlak daarna kwam ook de arts. Na een gesprek en kort lichamelijk onderzoek ging ze overleggen met mijn longarts. Even later had ze fijn nieuws! In plaats van de Tazocin en de Collistine, krijg ik Fortum en Collistine. Op deze reageer ik niet allergisch, en dus word ik (als het goed is) ook niet zo ziek, voordat ik me beter ga voelen.

Nu nog hopen dat ik er goed op reageer en er ook van op ga knappen. Verder gaan ze morgen bloedprikken, longfoto maken, en komen de diƫtiste en de fysiotherapeut langs. Er word ook een scan met contrastvloeistof gemaakt, om alles even in beeld te brengen. De arts wil kijken of er nog iets anders is waardoor ik de pijn kan hebben, en ook of er nog iets afwijkends te zien is ivm het bloed ophoesten.

Voor nu ben ik vooral opgelucht dat ik niet gelijk de Tazocin krijg. Natuurlijk is het even afwachten of ik op de Fortum reageer, maar ik zie vaak toch tegen een opname op, doordat de Tazocin zoveel reactie geeft in het begin. Ik denk dat dit het voor nu wel weer was. Ik ga lekker nog even ontspannen, en genieten van de gezelligheid van mijn moeder.

Groetjes

Ps. Mijn adres is:
Haga ziekenhuis
Afdeling 6b, kamer 37
T.n.v. Marianne Vlot
Leyweg 275
2545CH Den Haag

5 opmerkingen:

Sanne zei

Hopen dat je er goed op regeerd idd!! Snel opknappen meissie!!

Ohja van de Fortum gaan je plas stinken hihi!!

XxX

Elly zei

Hoi Marianne,
veel sterkte daar! Fijn dat je geen Tazocin hoeft. Ik heb ook wel eens Fortum gehad, geen last van gehad.
groetjs
Elly

Alie zei

Beterschap daar. En kaartje is in de maak hoor.

Succes met je opname,
Alie

Claudia Huijzen zei

Veel sterkte en beterschap!
Hopelijk gaat de fortum snel z'n werk doen.
Liefs Claudia

Nelleke zei

Hey Marianne,
Heel veel sterkte, hopelijk reageer je goed op de medicijnen
Groetjes Nelleke