dinsdag 25 oktober 2011

Waardevolle Tip!!

Ondertussen is het alweer eind oktober en begint het weer steeds vroeger donker, en later licht te worden. De winterjas is weer uit de kast en een enkele keer kan je zelfs al wanten aan. Hoewel ik de zomer geweldig vind, heeft ook deze tijd wel weer wat.

Vorige keer vroeg ik om tips tegen de onrust, die het afbouwen van de prednison met zich meebrengt. Ik ben begonnen met de valeriaan slikken. Dit hielp echter niet of nauwelijks, en ik lag nog even lang wakker. Vervolgens reageerde er iemand op mijn blog, en deze had het over extra zout nemen. Prednison houd namelijk zout vast. Als je de prednison dus af gaat bouwen, krijg je meer zout behoefte.. De eerste keer dat ik het probeerde, werkte het maar even. Maar na een paar dagen heb ik het idee dat het begint te werken. Voordat ik naar bed ga neem ik een beker Cup-a-soup en een zakje chips. Als ik ’s nachts wakker word (wat vannacht niet eens is gebeurd!) en ik niet meer in slaap kan komen, pak ik wat LU- crackertjes. Ik merk in alle opzichten dat die langere nachten me goed doen.

Morgen heb ik de laatste tablet van mijn antibioticakuur. Ik hoest nog steeds ontzettend, en ik ben heel snel buiten adem. Wel is de productiviteit van het hoesten afgenomen, hoewel dit niet perse een goed teken hoeft te zijn (het kan ook vast zitten). Donderdag begin ik weer met mijn maand antibiotica vernevelen, dus ik kijk het nog heel even aan. Mocht het nog niet beter worden met dat vernevelen, dan moet ik toch het ziekenhuis maar contacten.

Ondertussen probeer ik iedere dag wat leuke dingetjes te doen, maar ook wat inspannende dingen (conditie proberen te behouden). Want wat ik heb opgebouwd, wil ik niet graag kwijt!

Groetjes Marianne

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey!

Ga naar de apotheek en vraag om natrium tabletten, die werken heel lang. Is gewoon een tabletje geperst zout. (ook wel bekend voor de zomer) Hoef je niet zo uit te sloven midden in de nacht met eten! En het werkt veeeeeeeeeeeel langer :D ze kosten 80 ct.

Groetjes Jolien

Anoniem zei

Je moet dingen ook wel even de tijd geven om te laten werken gup ! Valeriaan helpt niet meteen. En heb je nog over de melatonine nagedacht ? En wat Jolie zegt, is zo. Als je je h.a. even om een recept vraagt, krijg je ze voor niks. Wij hebben ze altijd in voorraad, voor als het lange tijd heel heet is (deze zomer dus niet helaas), bij koorts en overgeven.
groetjes, martina

Gup zei

@ Martina, ik ben een tijdje door gegaan met de valeriaan, maar het hielp NIET! Dus dan ga ik er ook niet mee door.. En als zout helpt.. Waarom dan Melatonine erbij?;)

Gup zei

@ Jolien, ja die moet ik denk een keer aan gaan schaffen;)

alie zei

Ohhh, wat een goeie tip zeg. Die ga ik onthouden.
'k Wens je nog veel rustige nachten toe, en dat je maar lekker mag slapen Marianne.

Groetjes Alie