donderdag 24 november 2011

Gezellig maar druk!

Ondertussen is het alweer eind november. Hoe saai het ook mag klinken, ik heb niet zo veel te vertellen. Ook al zit ik niet de hele dag op de bank, het is nu ook weer niet zo interessant om een blog over te schrijven. Zo probeer ik regelmatig een stukje te fietsen, heb ik wat dingen te doen voor mensen, doe ik af en toe wat in het huishouden, en kook ik regelmatig. Met koken probeer ik ook nieuwe recepten uit, erg leuk om te doen vind ik! Verder zijn daar de bezoekjes van en aan vriendinnen, af en toe een lesje van mijn cursus.. (ok√© toegegeven, de laatste 2 weken waren zo druk dat ik daar niet aan toe kwam.. Op de momenten dat ik achter mijn laptop zat, was ik te moe om nog te gaan “leren”). Maar, alles op zijn tijd!

Vanmiddag ben ik gezellig met mijn schoonzusje even naar de Intratuin geweest. Althans.. even.. Dat even werd een tijdje, en dat tijdje werd 2 uur. Maar we zijn geslaagd, en hebben een gezellige middag gehad! Morgen ga ik gezellig even met mijn vriendin de stad in. Samen wat eten, en even overal neuzen. Heb er nu al zin in! Helaas kan dat winkelen nog niet zonder de rolstoel. Een of 2 winkels red ik wel, maar je ben dan toch al snel langer onderweg. Daarom gaat de rolstoel nog even mee, zodat we uitgebreid kunnen neuzen en genieten!

Gisteren heb ik mijn elleboog/stroombotje flink gestoten tijdens het douchen. Het gevolg is een grote bult, en pijn bij het helemaal buigen en helemaal strekken. Gelukkig gaat het vandaag al wat beter, en kan ik mijn hand nu weer naar mijn mond brengen (wel zo makkelijk met eten…) Gisteren ging dit niet zonder pijn.. Blijkbaar neemt de zwelling/bloeduitstorting al iets af, en waarschijnlijk ben ik er over een paar dagen vanaf. Voortaan ben ik denk dubbel zo voorzichtig…

Laat ik eens afsluiten met goed nieuws! Afgelopen week heeft mijn moeder te horen gekregen dat ze aangenomen is, bij een nieuwe baan! Zoals ik volgens mij al wel eens heb verteld, is ze pas begonnen met de opleiding doktersassistente. Daarom is ze ook alvast gaan solliciteren. Nu heeft ze dus een plekje waar ze haar opleiding af mag maken, en mag komen werken! Erg fijn!

Volgens mij heb ik jullie zo wel weer aardig bijgepraat. Ik zal proberen om zo snel mogelijk weer een blogje te schrijven..

Groetjes Marianne

3 opmerkingen:

SuuS zei

Hoi meis,
Mooi dat het zo goed gaat!
En ik las dat je moeder de opleiding da doet? Vind ze het een beetje leuk?
Ik heb 7 jaar geleden die opleiding gedaan, en werk ondertussen ook al 3,5 jaar. En sinds een half jaar ook bij de huisartsenpost (avond/spoeddienst) Dus als ze vragen heeft, haha!

Groetjes, Suus

Marianne zei

Ha Suus,

Ja ben er ook wel blij om! Heb natuurlijk wel zo mijn dipjes, maarja.. dat is ook prednison afbouwen gerelateerd.. En het hoort natuurlijk bij CF;-)

Ja ze vind de opleiding heel leuk! Ze is ook erg blij dat ze nu ook vanuit de praktijk kan gaan leren.. Dat leert wat makkelijker. Zal het haar zeggen dat ze je altijd mag "lastigvallen" met vragen;-)

Hoe gaattie met jou?

Liefs Marianne

SuuS zei

HoiHoi,
Jammer van die dipjes, maar die blijven toch altijd wel, helaas...

Doet je moeder de opleiding via een thuisstudie? Of echt naar school? Je leert het nergens het beste als in de praktijk. En het is uiteraard zeer interessant :)

Met mij gaat het wel weer oke. Ben net weer uit het zkh, dus weer even acclimatiseren haha! Was allemaal weer erg jammer, 2 weken ab-vrij en dan weer een opname. Maar ik wijd het maar aan het weer haha!

Groetjes, Suus