maandag 12 december 2011

Even een pas op de plaats nemen...

Vanaf vorige week maandag ben ik al niet erg fit. Maandag avond had ik hoofdpijn, maar dit heb ik wel vaker. Meestal is dat na een nachtje slapen over, en komt dit doordat ik teveel gedaan heb. Dus ik ben lekker gaan slapen, maar helaas was dinsdag mijn hoofdpijn niet over. Deze was eerder erger geworden. Ik heb dinsdag dan ook de hele dag met knallende hoofdpijn op de bank gelegen. Woensdag was het gelukkig iets minder, maar ik moest wel erg opletten met wat ik deed, want bij de minste of geringste inspanning had ik opnieuw hoofdpijn. Daar kwam later op de dag ook oorpijn bij, en verder in de week begon ik te snotteren. Ik was dus verkouden, en dit veroorzaakte waarschijnlijk ook die hoofdpijn. Daarnaast waren mijn schouders en nekspieren nogal gespannen, waardoor je ook snel hoofdpijn krijgt.

Ik heb vorige week gewoon geprobeerd iedere dag wat te doen, want met alleen maar op de bank hangen, gaat je conditie vaak met sprongen achteruit. Zaterdag heb ik een best wel drukke dag gehad, en toen ik zaterdagavond naar bed wilde gaan, had ik een longbloeding. Gelukkig stopte deze vanzelf, en ook later is deze niet meer terug gekomen. Gisteren heb ik voor de zekerheid een keer vernevelen overgeslagen, en vandaag ben ik daar weer mee begonnen. Wel heb ik voor de zekerheid even een mailtje gestuurd naar het ziekenhuis. Ik ben natuurlijk verkouden, en hoest daarbij ook wat meer. Voor de rest voel ik me gelukkig wel redelijk. Voor zover dat met een verkoudheid kan natuurlijk! Maar verkoudheid in combinatie met een longbloeding maakt het verhaal net wat lastiger. Mijn arts was echter van mening om het nog even aan te kijken, en dat gaan we dan ook doen.

Verder houd ik me wat rustiger, maar probeer ik wel wat dingen te plannen. Zo probeer ik af en toe wel gewoon te fietsen, of een stukje te lopen. En voor de rest kunnen we natuurlijk alleen maar hopen dat deze longbloeding niet voor een infectie gaat zorgen!

Groetjes Marianne

1 opmerking:

Alie zei

Hè bah Marianne, wat vervelend zeg. Ik ben zelf ook snotverkouden. Aangestoken door m'n mannetje en voor mij is het dus ook even pas op de plaats nemen. Ik had veel plannen deze week maar heb besloten gewoon lekker bij de kachel te blijven en niet naar buiten te gaan. Hopelijk blijft dan het staartje (dat altijd gepaard gaat met een fikse verkoudheid) me bespaard.


Beterschap meid en denk goed om jezelf.

liefs Alie