woensdag 28 december 2011

Hoe gaat het nu?

Ondertussen ben ik alweer een paar dagen thuis. Na een erg gezellig kerstweekend, is nu de normale week weer begonnen. Gelukkig komt er nu weer wat regelmaat in de dagen, want al die feestdagen zorgen alleen maar voor onregelmatigheid. Ondertussen is het duidelijk dat ik in een week tijd, toch heel wat heb ingeleverd toen ik in het ziekenhuis lag. Ik ben erg moe, en kan niet zo veel als ik voor mijn opname kon. Als ik bezoek krijg ben ik al snel moe, en weggaan is er al helemaal niet bij. Vanmorgen moest ik even naar de stad voor wat dingetjes. Toen ik terug kwam was ik helemaal op, en ben ik dus ook op de bank geploft. Maar goed, we zullen het maar van de positieve kant bekijken. Ik heb geen bloed meer opgehoest, en ik kan nog WEL traplopen en zelfstandig douchen! Gelukkig heb ik dus toch niet alles ingeleverd!

Vandaag kreeg ik met de post een hele stapel kaarten. Sommige zelfs al doorgestuurd vanuit het ziekenhuis! Altijd weer leuk om kaartjes te krijgen. Er zaten ook een paar erg mooie zelfgemaakte tussen, wat mij dan weer uitdaagt om te proberen het na te maken! Leuk!

Verder begin ik steeds meer te wennen aan het weer thuis zijn. Wat slaapt mijn eigen bed lekker, en wat is het heerlijk dat de buurvrouw hier niet de hele dag aan het roepen is! Ik ben nog wel erg alert op wat ik ophoest. Ik merk dat de schrik er dieper in zit, dan anders. Waarschijnlijk komt dit door de heftigheid van de laatste bloeding. Normaal was een bloeding wat “rustiger” en kwam het ophoesten in een wat langere tijd. Nu was de bloeding wat korter, maar veel heftiger! En daarnaast is een toekomstige embolisatie natuurlijk niet erg fijn, om in je gedachten te hebben. Ik ben nog niet van de pijn van de vorige embolisatie af namelijk. Laten we er maar op hopen dat de bloeding ook na het stoppen van de middelen hiertegen vrijdag, niet terug komt, maar dat ik weer verder op mag knappen, en dingen op kan gaan bouwen.

Waarschijnlijk is dit een van mijn laatste blogs van dit jaar. Over een paar dagen hoop ik nog wel een oudejaarsblog te schrijven.

Groetjes Marianne

1 opmerking:

Alie zei

Hopelijk staat je een beter jaar te wachten Marianne, qua gezondheid dan.
Nu eerst maar eens een e.e.a inhalen want de kerstdagen zijn o-zo-vermoeiend.

Een fijne, rustige jaarwisseling gewenst en tot volgend jaar dan maar.

liefs Alie