dinsdag 20 december 2011

Mijn dag is weer goed...

Deze week heb ik stapuur van 10-11u. Best een lastige tijd, aangezien je om die tijd meestal net klaar ben met je ochtendritueel. Vandaag was ik echter wat eerder klaar, en ben ik even naar beneden gelopen. Even in het winkeltje neuzen, en meer zien dan de 4 wanden van je kamertje. Na een gezellig praatje met de vrouw die in het winkeltje stond, geen goed teken dat die mij herkent, ben ik weer naar boven gegaan. Ik wist namelijk dat de artsenvisite langs kon komen, en het laatste wat ik wilde, is dat ik die mis zou lopen!



En maar goed ook dat ik eerder terug gegaan was, want ik was nog maar net op mijn kamer, of de artsenvisite kwam langs. Ze waren vroeg dit keer. Na de vraag hoe het met me ging –ik voel me goed op wat benauwdheid door het niet vernevelen, na- vertelde de arts me dat ik vandaag weer mocht beginnen met vernevelen. Ook gaan we tot vrijdag door met infuus, en als alles dan nog goed gaat, mag ik vrijdag naar huis. Zonder infuus, maar met een tablettenkuurtje (middel tegen bloedingen, dus geen antibiotica). Want, zo zei hij.. Het laatste wat we willen is dat je dit weekend met gillende sirenes terug moet komen.



Nu er uitzicht is op naar huis gaan, kan mijn dag natuurlijk niet meer stuk. Net mijn moeder even blij gemaakt met het goede nieuws, en nu maar lekker genieten van het vooruitzicht.



Wel heb ik nog aan de arts gevraagd, of er een reden voor is, dat ik steeds ’s avonds of ’s nachts een bloeding heb. Het is me opgevallen dat het iedere keer net voordat ik naar bed ga, of net als ik in bed lig is.. Of als ik al een tijd in bed lig en net omdraai ofzo. De enige reden die hij wist te bedenken is dat de zwakke plek dan boven ligt. (dus als je op rechts ligt, dat in de linkerlong de zwakke plek zit en andersom). De bloeddruk in de bovenste long verhoogd dan wat, en dat kan die zwakke plek dan breken.



Sinds vannacht lig ik weer op allebei de kanten, iets wat ik eerder nog niet aandurf. Ook nu nog wel een beetje eng, maar zoals ik gisteren al zei. Dat moet weer slijten. En ik kan natuurlijk niet mijn hele leven op mijn rug slapen..



Groetjes Marianne

3 opmerkingen:

Sanne zei

Marianne!!

Waaa super!! Lekker met de kerst thuis!! :) Nog 3 nachtjes slapen en je kan weer lekker in je eigen bedje! :)

Liefs Sanne

gerrie van tuijl zei

Ha Marianne

Is me dat even schrikken
Ik hoorde het van gerrine
Heb net alles even gelezen en wens je veel sterkte groetjes ook aan je mams

Alie zei

Fijn dat je weer naar huis mag. En ook nog eens lekker zónder infuus. Dat is toch een leuk extraatje voor de feestdagen.

Ik herken het verhaal van de longbloedingen als ik in bed lig. Ik heb het vaak als ik op m'n rechterzij lig. Nu ik jou verhaal lees betekent dit dus dat mijn linkerbovenkant zwak is. Hmmmmm, altijd goed om te weten. Dus thanx voor de info.

groetjes Alie