zaterdag 17 december 2011

Opname

17 december 2011


Helaas kreeg ik gisteravond opnieuw een longbloeding, en deze was ook best heftig. Het begon rustig, maar al snel was het vrij explosief. Gelukkig stopte het na een poosje, maar omdat het zo veel was (toch wel ongeveer 3 kwart plastic bekertje) heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis. Gelukkig was mijn eigen arts achterwacht en hoefde er niet veel uitgelegd te worden. De dienstdoende longarts heeft even met hem overlegd, en belde toen terug dat ik toch maar moest komen ter observatie. Zaterdag had ik natuurlijk ook al best wat bloed opgehoest, en 2x in 6 dagen tijd, en dan nog flink wat ook, was wat te veel van het goede.



Ik ben nu opgenomen op afdeling 6a, ter observatie. Ik ben aangesloten aan het infuus, en krijg antibiotica en een stollingsmiddel om de bloeding tegen te gaan. Ook moet ik even een paar dagen stoppen met vernevelen. In eerste instantie is dit voor een paar dagen, om te kijken of de bloeding terug komt. Mocht dit het geval zijn, is het mogelijk dat er nog een embolisatie volgt. (hoop ik niet, want ik ben nog niet eens van de pijn af, die na de vorige embolisatie kwam. Maar ja, in dat geval is het natuurlijk van levensbelang). Blijft de bloeding weg, heb je kans dat ik over een paar dagen met thuisbehandeling naar huis mag.



Voor nu is het dus afwachten, en houd ik mezelf maar even rustig. De arts kon al wel horen dat het waarschijnlijk rechts vandaan kwam, en dat gevoel had ik zelf ook al. Apart hoe je de ene avond thuis op de bank zit, en de andere morgen in het ziekenhuis aan het infuus. Ik ben nu best wel wat misselijk (waarschijnlijk door ingeslikt bloed) en ook erg moe (maar 3 uur geslapen). Ik zal proberen om jullie regelmatig op de hoogte te houden, maar ga er maar vanuit dat geen bericht, goed bericht is. Mocht er echt iets zijn, zal ik vragen of mijn moeder mijn site bijhoud.

Hoewel ik nog niet weet hoe lang ik moet blijven, hier alvast mijn adres voor de mensen die dat willen weten:



Haga ziekenhuis

Afdeling 6a, kamer 11 (kamer is wss tijdelijk)

T.n.v. Marianne Vlot

Leyweg 275

2545CH Den Haag

Groetjes Marianne

5 opmerkingen:

Jorine zei

Hey Marianne,
Balen zeg zo'n plotselinge opname....idd een raar gevoel is dat om zomaar opeens in t zkh aan t infuus te zitten. Dat overkomt mij ook wel eens en dat voelt echt zot. En erg naar natuurlijk...Ik hoop voor je dat de bloeding niet terug komt en ook dat je niet geëmboliseerd hoeft te worden! Hopelijk gauw naar huis met thuisinfuus, dat zou fijn zijn, zeker gezien de kerstdagen!
Sterkte meid!
Groetjes
Jorine

Ad zei

Hoi Marianne,
Dat is niet fijn wat je overkomt. Heb hetzelf nooit gehad maar kan me voorstellen dat het schrikken is .. en vooral daar gaan we weer.
Hoop dat 't allemaal meevalt .. geen embolisatie en rap naar huis met infuus.
Sterkte Marianne!
Groeten Ad

Anoniem zei

Wat schrikken weer Marianne ! Het blijft altijd weer spannend en toch eng, zo'n bloeding, omdat hij vrijwel altijd "uit het niets" lijkt te komen. Fijn dat je eigen dok er was ! Veel sterkte en een spoedig herstel gewenst.
Groet van Martina

Elly zei

Hoi Marianne,
Jee, wat een schrik zo'n plotselinge opname. Hoop dat je met Kerst thuis bent en geen embolisatie hoeft.

sterjte!

Alie zei

Hè bah Marianne, dat is nog eens flink balen zeg.
Ik hoop dat je niet te lang hoeft te blijven en dat de rechterlong "zich even koest houdt", qua bloedingen. Sterkte en hou je taai daar. Ik ga nu even op zoek naar een kaartje.

groetjes Alie