maandag 16 januari 2012

Een drukke week!

Afgelopen week was het een behoorlijk drukke week. Oké, ik geef toe.. Ik heb het voor mezelf druk gemaakt. Dinsdag ben ik met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest. Ze moest daar een behandeling ondergaan voor haar rug, en mocht daarna niet zelf terug rijden. Om 13u waren we in het ziekenhuis, en rond half 4 gingen we weer naar huis. ’s Avonds heb ik het eten gekookt, en daarmee was mijn energie ook wel zo’n beetje op. Overigens wilde ik dit zelf, want ma bood aan om te koken, maar ik vond dat ze rustig aan moest doen. Eigenwijsheid ten top dus…

Woensdag zouden we naar mijn broer en schoonzus gaan, maar mijn schoonzus was ziek, dus zijn we thuis gebleven. Donderdag ben ik met mijn moeder even naar de action geweest. Het is altijd weer leuk om even te snuffelen daar. Ik had besloten dat ik daar wilde lopen, om te kijken of dat ging. Toen we thuis kwamen was ik wel ontzettend moe, maar goed, ik had dan ook de nodige inspanningen geleverd.

Vrijdag heb ik mijn moeder verrast op haar werk. Omdat het haar laatste werkdag was, zou ze ’s morgens afscheid hebben met de bewoners. Eerder had ik al gezegd dat ik niet kwam, en of ze dat niet erg vond. Hierop had ze geantwoord dat het niet erg was, maar ik zag natuurlijk wel dat ze het niet zo leuk vond, maar ze dacht dat ik het gewoon niet trok. Ik had tenslotte al zoveel gedaan, en ik zag het niet zitten om zelf te rijden.. Achter haar rug om had ik echter de buurman ingeschakeld. Hij zou met mij mee gaan, en voor me rijden. Dus toen wij vrijdag om 10 uur binnenstapten op haar werk was ma compleet overrompeld, en wist niet wat ze zag. Ik moet zeggen.. Zelden heb ik haar zo verbaasd gezien als toen…

Zelf dacht ik dat ze al wel het een en ander had gemerkt. Ik had namelijk de dag daarvoor mijn opa aan de telefoon, terwijl mijn moeder erbij zat. Deze vroeg of ik die dag thuis zou zijn, en ik heb toen gezegd dat ik ’s morgens mijn bezigheden had (je kan die man toch niet voor niets laten komen), dat ik moest douchen, wilde gaan fietsen etc. Ik dacht dat die smoes me had verraden, maar niets was minder waar! Toen opa ’s middags kwam heb ik hem maar even uitgelegd hoe de situatie was, en moest hij er ook wel om lachen.

Zaterdag ben ik nog heel even met ma wezen winkelen. Ma had voor haar afscheid wat bonnen gekregen, dus gingen we met rolstoel en al de stad in. Onverwachts slaagde ik nog voor bruiloftskleren ook, voor de bruiloft die ik in maart hoop te hebben. Je kan het maar vast in huis hebben toch?;-)

Vanzelfsprekend was ik zaterdagmiddag helemaal afgedraaid. Ook gisteren had ik nog te maken met de terugslag die ik van de drukke week kreeg. Ik heb me dus maar lekker rustig gehouden, en ben gisteravond vroeg naar bed gegaan. Na een lange nacht, was ik vanmorgen al redelijk vroeg wakker. Ik heb mijn moeder nog even uitgezwaaid die vandaag op haar nieuwe werk begint, en ben daarna even lekker terug in bed gekropen met een boek.

Al een paar dagen ben ik flink aan het hoesten, en is het ook redelijk productief. Soms zit het echter weer behoorlijk vast en moet ik er flink moeite voor doen om het los te krijgen. Vandaag maar proberen een stukje te fietsen, vaak komt het dan wel makkelijker los. Verder zien we wel wat de dag brengt. Morgen is ma vrij, en de rest van de week ben ik alleen thuis. Ik denk dat ik mezelf maar eens niet te druk maak deze week. Even uitrusten van afgelopen week kan geen kwaad lijkt me…;-)

Groetjes Marianne

1 opmerking:

Sanne zei

Hee Marianne,

Wat goed zeg dat je alweer zoveel kan doen! :) En dat je daar moe van bent, is begrijpelijk! Dat mag ook!! :)

Elke keer een beetje meer! Komt goed meis! Lekker rustig aan doen van de week!

Liefs Sanne