dinsdag 21 februari 2012

Een extra weekje hotel...

Zoals ik al had voorspeld, heb ik vannacht weer een goede nacht gemaakt. Om 9u werd ik wakker, en had ik het gevoel nog wel een paar uur te kunnen maken, maar ja. ’s Morgens zou de artsenvisite komen, en dan ben ik wel graag aangekleed. Al is het maar voor je eigen gevoel hé! Natuurlijk lig je in het ziekenhuis, maar in mijn pyama voel ik me altijd net wat minder fijn tegenover artsen;-)
Dus ben ik gaan ontbijten en douchen, en toen ik net klaar was, kwam de artsenvisite al. Goede timing! Al snel was het duidelijk wat de uitslag van het grote overleg was. We gaan nog een week door met de antibiotica, en hopen dan weer ruim op mijn longfunctie van voor mijn opname te zitten. We gaan dus voor optimaal behandelen, en dan weer een tijd weg blijven. Hoewel dat laatste natuurlijk nooit zeker is. Verder gaan we door met de prednison afbouwen, en als ik weer op de 2,5 zit waar ik op zat voor mijn opname, mag ik opnieuw beginnen met het schema wat ik de 26e januari van mijn arts kreeg. Verder dacht mijn arts dat het grote dal in mijn longfunctie niet alleen door het niet vernevelen was gekomen. Daarvoor was het verschil te groot. We gaan dus nog maar even een weekje doorbijten, en dan hopelijk lekker naar huis.
Verder heb ik de CF-consulente even aan haar jasje getrokken over mijn PAC-naald die steeds zo’n raar geluid maakt. Ze vermoed dat deze over de bodem schraapt. Het kan zijn dat er hierdoor een weerhaakje aan de naald komen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom zou de CF-consulente gaan proberen een kleinere naald te pakken te krijgen, en kijken of deze paste. Ik moet dan wel een keer opnieuw aangeprikt worden, maar dan heb je kans dat het kraken weg is. En dat is natuurlijk ook geen fijn gehoor. Bij iedere beweging hoor je een geluid dat overeenkomt met je nagels over het schoolbord halen. Brr…
Om 11u had ik stapuur. Ik besloot dit keer eens mijn laarsjes aan te doen, zodat ik kan beginnen met het inlopen. Beneden heb ik even rond gelopen, en daarna ben ik terug gegaan naar mijn kamer. Wat moet ik in mijn eentje nu een uur beneden doen? Toen ik terug kwam op mijn kamer, kwam vrij snel daarna de fysio al. Ik besloot om maar gelijk te fietsen, zodat ik dat vandaag gedaan had. Vanmiddag zou mijn moeder komen, en aangezien ik daar dan ook van wil genieten, is het lekker als je alles gedaan hebt, als ze komt!
Net na het eten kwam de CF-consulente terug om mijn PAC-naald te verwisselen. Ze had nu een iets kleinere bij zich, die de bodem niet zou raken. Er is echter wel sneller kans dat deze dicht gaat, dus dat moeten we goed in de gaten houden. Na het verwisselen van de PAC-naald hebben mijn moeder en ik gezellig bij zitten kletsen, en een spelletje gedaan. Aan het eind van de middag mocht ik onverwachts nog even een uurtje weg. Een andere CF-er wilde niet van zijn kamer, en ik had gevraagd of er nog kans was dat ik even weg kon. We hebben lekker beneden even wat gedronken. Gezellig!
Rond een uur of 8 is ma weer naar huis gegaan. We hebben een gezellige avond gehad, die om is gevlogen. Gelukkig kunnen we nu als het goed is af gaan tellen…
Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: