dinsdag 7 februari 2012

Feest!? Neuh...

Vannacht heb ik eigenlijk wel redelijk geslapen. Van 10-half 1, en toen 2 uur wakker gelegen (onrust vanwege de prednison, klaarwakker zijn, ondanks de moeheid). Om 3 uur ben ik weer in slaap gevallen, en tot 8 uur heb ik geslapen.

Vanmorgen is er bloed geprikt, een bloedgas gemeten, en ben ik weg geweest voor een longfoto. Heel charmant, want ik mocht een mondkapje op doen, omdat ik ook andere CF-ers tegen zou kunnen komen. De foto was zo gemaakt, en toen ik terug kwam, wachtte mij een lege kamer. Suprise!! Ze hadden in tussentijd mijn boeltje bij elkaar geraapt, en mijn spullen (behalve die uit de gesloten kast) naar mijn nieuwe onderkomen gebracht.

Toen ik daar net was, kwam de artsenvisite langs. Dit gaf mij veel helderheid, al was wel duidelijk dat ik voorlopig nog even zoet ben. Om te beginnen is het geen stootkuur van 30mg, maar na een week moet ik een afbouwschema tot de 2,5 mg gaan volgen.. Verder mag ik deze week nog niet zo veel qua inspanning. Wel gewoon lopen, maar net als de fysiotherapie mag ik pas donderdag laten bellen, mits de bloedingen weg blijven. Vrijdag is de laatste dag dat ik het middel tegen de bloedingen krijg, en maandag mag ik als alles goed gaat beginnen met vernevelen. Hij gaf al aan dat ik zowiezo langer dan vorige keer behandeld word, omdat ik toen waarschijnlijk te kort behandeld ben (ik was met een week thuis). Verder bleek uit de kweken van het KNO-onderzoek dat daar de zelfde bacteriĆ«n actief waren als in mijn longen. Mogelijk krijg ik hier nog een neusspray voor. Over thuisbehandeling heb ik het nog maar niet gehad, hoewel ik dat natuurlijk wel graag zou willen. Eerst maar eens kijken of de volgende week is mijn eigen arts weer terug, en hoop ik nog wat meer informatie te krijgen. Best kans dat er nog iets in het behandelplan veranderd. Mijn eigen arts kent mij tenslotte het beste…

Tot nu toe lijkt het of de allergische reactie nog niet heel ernstig is. Ik heb wel wat jeuk, een beetje brandende ogen, en wat hoofdpijn en extra benauwdheid, maar ik heb nog geen koorts. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik nog niet op de volle hoeveelheid T.azocin zit, dus dat kan nog veranderen. De hoeveelheid moet nog 2x verdubbeld worden, voordat ik op de goede dosering zit. Maar er is nu een kleine hoop dat ik niet erg ziek word van de kuur. Afwachten maar;-)

Vanmiddag was ma ongeveer rond 13u hier. Op dinsdag werkt ze vaak of de ochtend, of ze is vrij. Vandaag moest ze een ochtend werken, heeft daarna wat boodschappen gedaan, en is toen doorgekomen. Erg gezellig dus, ze is lekker lang geweest. Van 2-3 had ik stapuur, en toen heb ik lekker wat gedronken beneden. Ook even naar het winkeltje geweest voor wat dingen die ik nog nodig had. Na het stapuurtje nog even staan praten met een lotgenootje dat naar huis ging vandaag (wel op gepaste afstand natuurlijk) en daarna gezellig met ma zitten keuvelen. Rond een uur of 16, werd er een nieuwe spuit aangezet, en een uur later was het feest.. Jeuk, hoofdpijn, uitslag op handen en warme plekken, beetje misselijk, prikkelende keel en tintelende lippen.. ALLERGIE!

Na overleg met de dienstdoende longarts, mag ik een keer extra medicatie tegen de allergie. Hopelijk word ik zo niet zieker. Ik moet het wel in de gaten houden of het niet erger wordt. Na die allergiemedicatie zijn de meeste verschijnselen gezakt, alleen de jeuk, en mijn keel/lippen zijn nog wat aanwezig. Hopelijk heb ik vannacht niet dusdanig last van de allergie, dat ik niet goed slaap. Gelukkig heb ik nu in ieder geval eigen douche en wc, dus hoef ik niet ver als er wat is.

Net is mijn moeder weer naar huis gegaan, en nu zit ik nog eventjes achter de pc. Zometeen lekker slapen (om 22u moet ik nog een keer medicijnen, en spuit verwisselen (waarschijnlijk dubbele dosering van wat ik nu heb).

Tot morgen allemaal!

Groetjes

2 opmerkingen:

Esther zei

Hoi Marianne
tjonge en zo zit je weer in het ziekenhuis. Balen joh! Waarom geven ze je die ab eigenlijk als je er zo allergisch voor bent. Das toch niet fijn?!? Nou in elk geval heel veel sterkte hoor

groetjes
Esther

Marianne zei

@ Esther, Het is inderdaad niet fijn dat ik een antibiotica krijg waar ik allergisch voor ben. Het is echter wel een antibiotica waar de bacterien die ik heb, goed op reageren. Vaak heb ik de eerste paar dagen flink last van de allergie, waarna het weer beter gaat. Wel moet ik de allergie medicatie blijven gebruiken. Het belangrijkste is natuurlijk dat die bacterien de kop worden ingedrukt, en als dat op deze manier lukt, dan moet het maar;-)

Bedankt voor je medeleven en berichtje:)

Groetjes Marianne