maandag 13 februari 2012

Hm...

Zaterdagochtend werd ik al vroeg gewekt door een grote hijskraan die om 7u begon te werken voor mijn raam. Vanaf de vloer werden allerlei grote dingen met de kraan omhoog getakeld naar het dak. Overdag best leuk om te zien, maar ’s morgens vroeg ben ik daar nooit zo blij mee. Dan slaap ik liever wat langer! Ook vanmorgen was de kraan alweer vroeg bezig.
Zaterdagavond hebben we eens lekker ongezond gedaan, en frietjes laten bezorgen. Wat heb ik zitten smullen van die heerlijke zoute friet. Geweldig! Natuurlijk zijn er genoeg gezonde maaltijden te bestellen, maar toch had ik het niet willen missen.. (hihi)… Het weekend was verder erg rustig. Weinig te doen, en erg stil hier. Maar ja, dat is normaal hé! Gisteren heeft het hier in Den Haag 2x gesneeuwd, en toen mijn broer en schoonzus kwamen was het wat glad. Gelukkig was er goed gestrooid en waren de wegen wel begaanbaar.
Gisteravond heb ik opnieuw wat bloed opgehoest. Niet zoveel als ik thuis had opgehoest, maar toch is het niet goed. Nog maar 2 dagen gestopt met het middel tegen de bloedingen, en dan alweer wat bloed ophoesten. Er waren dus opnieuw vraagtekens omstreeks het wel of niet vernevelen, longfunctieblazen en sporten. De zaalarts wist hier ook geen antwoord op en zou gaan overleggen met de longarts. Om 13.30 kwam de longfunctieassistente en deze heeft gebeld met mijn arts. Ik mocht wel gewoon longfunctie blazen. Helaas was dat resultaat niet zo goed. Ik ben in een paar weken tijd (vanaf vorige controle) 16% gezakt in longfunctie. Mogelijk komt een deel hiervan door vastzittend slijm (ook weer vanwege het niet mogen vernevelen) maar goed is het natuurlijk nog steeds niet. Even later hoorde ik dat ik ook gewoon mag sporten, maar vernevelen moet ik nog even laten.
Ondertussen zijn mijn suikers redelijk op orde. Ik bolus flink wat bij, en mijn basaal is op de 125% gebleven. Het leuke aan het verhaal is, dat ik nu iedere 2 dagen weer ga minderen in prednison. Dus heb je net door wat de juiste balans is, en mag je opnieuw gaan uitproberen. Ach.. Op een gegeven moment zal het wel goed komen;-) Ik zal in ieder geval blij zijn als ik weer een beetje meer mijn eigen gezicht terug krijg, want nu kloppen de verhoudingen niet helemaal naar mijn idee.
Hoewel de dagen soms erg lang zijn, kan je soms met de verpleging ook wel erg lachen. Feit is dat ik bijna nooit op de bel druk. Alleen als mijn spuit leeg is, of ik echt iets moet weten/vragen/doen. De vraag word dus regelmatig gesteld of ze nog wat voor me kunnen doen.. Toen ik vanmiddag zei dat hij wel een dansje mocht doen, maakte hij een keurig kabouterplop dansje. Inclusief zingen! Mocht ik me dus vervelen, kan ik altijd vragen of hij nog wat meer komt zingen! Dat hij het kan heeft hij ondertussen bewezen. (sorry had mijn fototoestel niet bij de hand, dus kon niet filmen).
Vanmiddag had ik bezoek van een goede kennis. Dit was een erg fijn bezoek, en ze ging pas tegen 18u weg. Gelijk daarna kwam mijn moeder, en hebben we gezellig samen gegeten. Om een uur of half 9 is ma weer weg gegaan, en heb ik me nog even vermaakt achter de pc. Heel werk! Ik moet nog schoenen/laarsjes voor onder mijn bruiloftskleren. Hier heb ik niet zo gek lang meer voor, dus ben ik op zoek gegaan op internet!
Groetjes

Geen opmerkingen: