woensdag 8 februari 2012

Opbouwen van de antibiotica

Vannacht werd ik opnieuw beroerd. Er is dus besloten om het opbouwschema minder snel op te bouwen. We gaan nu steeds met (ongeveer) dezelfde hoeveelheid omhoog, in plaats van de dosering steeds te verdubbelen. De allergie is nu te houden, maar ik blijf wel continue jeuk hebben. Handen, warme plekken en mijn gezicht zijn het ergst. Tegen de tijd dat de allergiemedicatie uitgewerkt is, worden ook de andere klachten zoals misselijkheid, hoofdpijn, zweten en dan weer koud hebben, benauwdheid, pijn op de rug/bij de longen etc. Gelukkig word er goed naar me geluisterd, en mag ik zelf aangeven hoe snel het mogelijk is. Overstappen op de M.eronem doe ik liever nog niet gelijk, omdat de kans op naar huis gaan dan erg klein is.

Vannacht heb ik verder wel goed geslapen. Toen ik zo beroerd was heb ik wel even een tijd wakker gelegen, maar daarna heb ik tot vanmorgen geslapen. Verder heb ik vanmorgen lekker gedoucht, hoewel dat erg vermoeiend was, friste het wel lekker op. Daarna heb ik alleen maar in een stoel gehangen. De zaalarts is nog even langs geweest, maar die had verder niet zoveel nieuws te vertellen.

Vanmiddag is de CF-consulente even langs geweest. Door de hoge dosering p.rednison heb ik nu enorm uit de pan springende suikers. Ik heb mijn basaal dus flink opgehoogd, maar helaas zijn ze nog steeds aan de hoge kant, dus morgen waarschijnlijk weer ophogen van de basaal. Daarna ben ik even naar beneden geweest, maar na een half uur had ik het in mijn eentje wel weer gezien. Daarom ben ik terug gegaan naar boven, waar ik de diƫtiste nog gesproken heb en het maatschappelijk werk. Voor de diƫtiste mag ik morgen een lijst invullen van wat ik allemaal op een dag eet. (mijn hobby maar niet heus, maar ik kwam er niet onderuit). Het maatschappelijk werk heb ik een praatje mee gehad over alles wat er gebeurd is afgelopen tijd.

Terwijl het maatschappelijk werk er nog zat, kwam er bezoek. Mijn tante met mijn opa en oma. Na een gezellig uurtje gingen hun rond 4u weer naar huis. Zelf heb ik nog lekker wat achter de pc gezeten, en uitgerust.

Vanavond kwam mijn vriendin langs. We hebben gezellig zitten kletsen, en voor we het wisten was het 9u. Nu nog lekker even op bed hangen, en daarna lekker gaan slapen. De allergische reactie gaat wel beter dus ik vermoed dat deze manier van opbouwen beter voor me is, dan de manier die hun hadden. Mijn lichaam heeft nu toch iets langer de tijd om aan de dosering te wennen.

Ik duik nu lekker mijn bedje maar in, en hoop morgen weer wat te bloggen.

Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: