donderdag 23 februari 2012

Soms breekt je klomp....

Vannacht heb ik wel redelijk geslapen. Wel even wakker geweest omdat ik jeuk had, maar na het innemen van de medicatie, en het smeren van koelzalf ging dit beter. Daarna heb ik weer een goed geslapen. Toch was ik vanmorgen erg moe. Maar ja.. De dag begint toch hé! Dus gewoon maar rustig aan gedaan. Vandaag had ik weer een dagcurve, zoals altijd op donderdag.

Al vrij snel kwam de voedingsassistente vragen wat ik wilde eten. Nu neem ik altijd alleen een toetje, dus je bent zo klaar met invullen. Vanmorgen verbaasde ze me echter wel met een paar uitspraken. Zo zou ik vruchtenkwark moeten(!) eten ’s avonds, omdat ik een energie en eiwit verrijkt dieet heb. Daarbij vertelde ze me dat dit wel zou komen vanwege ondervoeding bij binnenkomst.. Nou lieve schat, als er 1 ding is wat er niet aan de hand was bij binnenkomst, was dat wel ondervoeding! Dat dieet heb ik omdat ik CF heb, en dan krijg je automatisch zo’n dieet, zodat je meer kunt bestellen.. Maar je MOET niets;-) Maar goed… Dat vrouwtje deed ook alleen maar haar werk, vol overtuiging, en vol goede bedoelingen.. Ik moest echter wel even lachen.. Als ik klompen had gehad, dan had ik er al heel wat gebroken hier;-)

Toen de zaalarts om een uur of 11 kwam (uiteraard, net aan het begin van mijn stapuur), hebben we het nog even over mijn ijzer in het bloed gehad. Ik vroeg of de uitslagen al binnen waren, en hoe lang het zou duren voordat dat weer op normale waarde kon zijn. Nu bleek dat daar ook weer dingen aan vast zaten, zoals de maagbeschermers die ik slik. In voedsel zit onder andere ook ijzer, wat door maagsappen wordt opgenomen. Doordat ik maagzuurremmers slik, is deze opname al wat verminderd, maar op het moment slik ik deze dubbel, ook als versterker van de allergiemedicatie. Vandaar dat het kan zijn dat deze waarden zich pas herstellen als ik weer thuis ben. Dat zou niet echt kwaad kunnen. De uitslagen waren echter nog niet binnen, en hij zou daar later op terug komen. Vandaag heb ik geen uitslagen meer gehoord, dus waarschijnlijk komen die morgen pas binnen.

Na de artsenvisite ben ik even op stapuur geweest, wat heen en weer gelopen beneden, en daarna nog even zitten puzzelen. Na 3 kwartier was ik weer terug op mijn kamer, en heb ik nog wat achter de pc gezeten. Vandaag heb ik ook medicatie weer besteld, om mijn weekdoos weer bij te kunnen vullen. Deze is in het weekend leeg, maar dan kunnen ze geen medicatie leveren (althans, wel leveren, maar niet alles, dus dat is niet handig). Vandaar dat ik donderdags al om voorraad vraag, en dat in het weekend pas bijvul. Zo kunnen ze eventueel nog bestellen, zodat het de dag erna binnen kan komen;-)

Vanmiddag zijn mijn tante en een neefje langs geweest. Dat was erg gezellig! Vanavond kwam mijn moeder, en hebben we weer even kunnen genieten van het samen zijn. Normaal als ik thuis ben zijn we bijna iedere avond samen thuis. Als je elkaar dan tijdens opname niet iedere dag ziet, is dat best wennen!

Nu ga ik nog even wat mailtjes beantwoorden, achter msn, en dan straks maar weer gaan slapen.

Groetjes en tot morgen!

1 opmerking:

Alie zei

Hahaha, was die voedingsassistente nieuw ofzo??? Ik kan me toch voorstellen dat er meerdere CF-patiënten rondlopen op die afdeling?

Ik neem ook altijd de ijzertabletten 's avonds, zodat er behoorlijk wat tijd tussen de ferro en de losec zit.

'k Hoop dat je niet te lang meer hoeft te blivjen. Want wat zul je het beu zijn zeg. Met dat ene stapuurtje op de dag.

Liefs Alie