vrijdag 24 februari 2012

Weekend!

Vannacht heb ik opnieuw slecht geslapen. Vanmorgen toen ik net sliep, was het tijd voor de collistine (6u), vervolgens sliep ik net weer en begonnen ze al heel vroeg te boren en te timmeren. Vandaag heb ik het dus maar lekker rustig aan gedaan. Om 9u stond de zaalarts al voor mijn deur.. De ene keer komt hij pas om 15u, en vervolgens komt hij om 9u ’s morgens.. Van 11-12 heel even weg geweest, even gepraat met wat mensen, en een kaart op de bus gedaan.
Net na het eten heb ik op de hometrainer gezeten, en daarna lekker weer een tijd in de stoel. Vanmiddag kwam er bezoek, en heb ik gezellig gepraat. Vanavond heb ik geen bezoek, maar ik vermaak me wel. Ik ben erg moe, dus heb zowiezo niet veel fut om dingen te doen of te praten.. Vanavond maar lekker vroeg naar bed, en dan hopen dat ik dit weekend wat bij kan slapen.
Verder heb ik de laatste dagen steeds meer last van jeuk gekregen. Ik wist niet waar dit door kwam, totdat me iets in gedachten schoot. Bij opname zei de arts dat prednison de allergie onderdrukt.. En aangezien ik nu met de prednison weer op mijn normale dosering zit, en dus flink wat lager dan wat ik al die weken had, is het logisch dat de jeuk ook meer is.. Ik heb dus wat extra koelzalf gevraagd, en een extra tube gekregen. Dit is namelijk het enige wat iets verlichting geeft. Ook moet ik zorgen dat ik niet te warm word, onder bijvoorbeeld een deken ofzo. En afleiding.. Dat helpt ook;-) Vooral niet teveel aan proberen te denken;-)
Groetjes en een fijn weekend! (denk niet dat ik morgen een blog schrijf, meestal is er in het weekend niet zoveel te vertellen…

3 opmerkingen:

Mara zei

Jij ook een goed weekend. Is er inmiddels al iets meer bekend over mogelijk naar huis gaan?
Toi toi!

Anoniem zei

Hoi Marianne ,
Sterkte nog even in het zieken huis en vraag even of je de prednison inderdaad verder mag af bouwen na je kuur zodat je niet zoveel jeuk hebt. Het zo slecht slapen herken ik onwijs en ook om de reden van om 24.00 uur een spuit en om 6 uur de colestine en om half 8 het onbijt wat bij mij vaak mis ging , kreeg iedere keer wat anders dan ik 3 en een halve week bestelde en ook wel eens geen boter of dan lieten ze de deur open staan en kon ik met me krukken de deur dicht doen omdat ik nog even verder wilde slapen.Ik lag ook op kamer 37. Ik ging ook wel eens buiten een wandeling maken om wat frisse lucht te krijgen in mijn stap uur , maar niet zo ver omdat ik nog moest genezen van mijn ski ongelukje . Heb jij geen zin om naar buiten te gaan en je perfuser in een rugzakje te doen en even om het ziekenhuis heen te wandelen voor wat frisse lucht . Je kunt ook naar de kinderboederij wandelen in je stap uur achter het zieken huis in t park . Sterkte met je herstel en hopelijk na dinsdag naar huis.
groetjes manon

Marianne zei

@ Mara, dinsdag is er weer groot overleg, en dan kijken ze weer verder.

@Manon, Ik ben nu op de dosering die ik had voordat ik het ziekenhuis in ging. Dus verder afbouwen hoeft niet.. Althans, in zoverre.. Nu gaat het afbouwen weer in een heel erg langzaam schema.. Dus dan zal je ook minder last hebben. Het is inderdaad vervelend als je vaak in de slaap gestoord word. Ik plan het zo, dat mijn spuit net leeg is voordat de collistine aangehangen word. Dus dan hoef ik alleen tot 11u wakker te blijven (wat al erg laat is voro mij) en dan pas om 6u weer.. Ik heb een briefje op de deur hangen met wat ik wil eten, dat zetten ze dan op mijn nachtkastje neer. Ik ben inderdaad van plan om vanmiddag even naar buiten te gaan, maar weet nog niet precies waarheen. Ben niet zo bekend in den Haag, dus weet de kinderboerderij ook niet te vinden. Afgelopen weken was het steeds niet zulk goed weer, of ik had geen stapuur als mijn bezoek kwam (alleen gaan doe ik liever niet). Vanmiddag kan ik echter ander stapuur krijgen, dan is mijn moeder er. dat is wel fijn!

Groetjes MArianne