donderdag 9 februari 2012

Weer een dagje verder...

Vannacht heb ik buitengewoon goed geslapen. Om een uur of half 11 sliep ik denk, en ik ben alleen even wakker geweest toen de spuit leeg was. Daarna weer in slaap gevallen, en vanmorgen rond een uur of 8 wakker. (toen werd mijn ontbijt naast me neergezet, en dat gebeurt meestal met wat gestommel. Ik was al een beetje wakker, en met mijn prednisonbuien, ben ik dan niet meer te remmen en moet ik eten;-))

Daarna lekker op mijn gemak gaan wassen en aankleden. Gelijk de verpleging even om nieuwe medicijnen gevraagd. Niet omdat mijn weekdoos nu al leeg is, want ik heb nog tot maandag, maar in het weekend is het niet zo praktisch om nieuwe medicijnen te bestellen, dus doe ik dat op donderdag, zodat eventuele medicatie die er nog niet is, morgen geleverd kan worden. Zowaar was alles er, en staat alles al op maandag te wachten, totdat het de weekdoos in kan. Sneller dan ooit dus!

Vanmorgen kwam de zaalarts langs, en deze zou nog terug komen voor mijn bloeduitslagen door te geven. Ik heb hem niet meer gezien, maar gelukkig was het niet zo dringend dat ik het vandaag al moest weten. Ik vraag morgen wel weer hoe mijn waardes waren. Verder is het vandaag bloedsuikercurve dag. Hier in het ziekenhuis meten ze dan nuchter, en 2 uur na iedere maaltijd. Zelf meet ik hem dan ook voor de maaltijden zodat ik een 7-puntscurve heb. Ik vind persoonlijk dat je geen goed beeld krijgt als je alleen maar na de maaltijden meet, je weet dan immers niet wat hij gestegen is.

Helaas is er aan mijn suikers nog wel het een en ander te verbeteren. Gisteren schreef ik al (geloof ik) dat ik qua basaal op 125% sta. Dit lijkt ongeveer wel goed te zijn, want ik begon de dag met een nuchtere waarde van 6,0. Echter na iedere maaltijd schiet ik de lucht in (dankjewel p.rednison) en moet ik weer opnieuw corrigeren. Na overleg met de CF-consulente ga ik nu meer bolussen (bijspuiten, voor de mensen die niet erg bekend zijn met het verhaal). Hopelijk zijn mijn waardes dan beter na het eten. Want nu schiet ik al snel naar de 15-20.. En dat is toch echt te hoog!

Vandaag mag ik ook een lijst bijhouden voor de diƫtiste over alles wat ik eet en drink. Niet echt mijn hobby, zeker niet omdat veel dingen niet eens op de lijst staan. Het lijkt wel of dit een speciale lijst is voor mensen die in het ziekenhuis liggen. Alleen de dingen die je van de keukenzuster kan krijgen, staan erop, en de rest moet je er los bijschrijven. Zoals veel mensen, eet ik meer van mezelf dan van het ziekenhuis (dan zou ik onnodig afvallen, en erg weinig eten) dus moet ik erg veel bijschrijven. Achja.. We zullen het maar zo bekijken, als de diƫtiste tevreden is met mijn eet en drinkpatroon, dan ben ik voorlopig weer van die leuke (ahum) lijstjes af!

Mijn allergie is redelijk onderdrukt. Vanaf vanmorgen half 10 zit ik (eindelijk) op de volledige dosis, en ik doe het nu met alleen wat jeuk en af en toe misselijkheid. Die misselijkheid is vooral als de allergiemedicatie bijna is uitgewerkt. Het lijkt er dus op dat ik toch deze dosering kan houden. En die jeuk (en uitslag)… Tja, daar zal ik even mee moeten leren leven. Ik kreeg al wel aangeboden om mentholpoeder erop te doen. Dus als het echt niet meer te houden is gaan we dat proberen.

Vanmiddag kwam de moeder van P. even langs. P. moest bij de fysio zijn beneden, en daarom kwam haar moeder mij even opzoeken. Ik werd verrast met wat tijdschrifen. Erg lief dus! Later ben ik even naar beneden geweest en heb ik genoten van een beker warme chocolademelk. Je moet jezelf tenslotte ook wel eens belonen. En zeg nu zelf, wat doe je anders een uur lang beneden in je eentje in de hal? Scheelde wel dat ik nu ook tijdschriften had om even door te bladeren, en natuurlijk had ik een puzzelboek meegenomen.

Toen ik terug kwam op de afdeling kreeg ik een bakkie Cappuccino van een lieve zuster. Hoewel het niet leuk is dat je regelmatig in het ziekenhuis ligt, gaat de verpleging je steeds beter kennen, en krijg je ook steeds meer band met ze. Dat is dan wel weer leuk!

Vanavond komt mijn moeder weer gezellig langs! Gisteren kwam er ander bezoek, en ook morgen zal er ander bezoek komen. Dubbel genieten als ma er dan is, maar ook met ander bezoek vermaak ik me wel! Voor ma is het wel wat rustiger als ze niet hier heen hoeft. Daarnaast kan ze dan wat aan haar huiswerk doen, want ze is tenslotte ook nog met een opleiding bezig! Mijn dappere, moedige mams!

Omdat ik denk dat er weinig meer te vertellen valt vandaag, post ik deze blog (in tegenstelling tot anders, als ik het ’s avonds doe) vast nu. Mocht er nog meer te vertellen zijn, kan ik dat altijd morgen weer doen!

Groetjes allemaal, en een fijne avond!

Geen opmerkingen: