woensdag 18 april 2012

Ziekenhuiscontrole!

Gisteren moest ik voor controle naar het ziekenhuis. Voordat ik naar de longfunctieafdeling ging, ben ik eerst even snel langs de afdeling gegaan, waar mijn vriendin opgenomen ligt. Daar heb ik even wat cupcakes gebracht, zodat ze lekker wat te smullen had. Na een kort praatje, ben ik naar de longfunctieafdeling gegaan, en al vrij snel kon ik door naar de kamer waar ik verwacht werd. Mijn longfunctie was stabiel gebleven, en zelfs ietsje hoger dan bij mijn ontslag uit het ziekenhuis.

Mijn arts was dan ook zeer tevreden met de stand van zaken. Ondanks de longbloeding die ik tussentijds gehad heb, ben ik toch stabiel gebleven qua longfunctie. Omdat ik opnieuw het gevoel heb dat ik een infectie heb, en mijn arts sterk het vermoeden heeft dat deze door diezelfde bacterie wordt veroorzaakt, als waar ik pas de antibiotica voor had, krijg ik een onderhoudsantibiotica erbij. Dezelfde als die ik pas 10 dagen had gehad. Ik reageerde hier erg goed op, en we hopen dat ik door het continue nemen van deze antibiotica, minder infecties en bloedingen krijg, en weer verder vooruit kan komen. Verder mag ik proberen om de prednison te stoppen. We waren ondertussen al zo ver afgebouwd, dat ik haast niet verder kon. Om de dag had ik al geen prednison, en om de dag had ik een halfje (2,5mg). Nu mag ik dit dus helemaal stoppen, en kijken hoe het gaat. Ik ben benieuwd! Best even spannend hoor! Zeker omdat ik de laatste keer dat ik zonder prednison was, gelijk heel hard achteruit ging. Daar moet ik dan wel bij zeggen, dat dit niet afgebouwd werd, maar met 10mg gelijk gestopt werd. Hopelijk reageer ik nu wel goed op het stoppen en kan ik dus na jaren weer zonder prednison! Over 2 maanden mag ik weer terug komen, voor een nieuwe controle.

Groetjes Marianne

1 opmerking:

Alie zei

Wat fijn dat je longfunctie het zelfde is gebleven en zelfs ietsjes hoger uitviel.
Hopelijk doet de onderhouds a.b voldoende voor je, zodat je een tijdje zonder bloedingen én zonder opname door kunt.

Liefs Alie