dinsdag 29 mei 2012

Gezondheid, lekkere weer, ziekenhuis

Het is alweer even geleden dat ik een berichtje op mijn site heb geplaatst. De prednison stootkuur die ik voor een week had, is ondertussen alweer een week gestopt. Tijdens die kuur ben ik stabiel gebleven, en nu een week later, durf ik voorzichtig te zeggen dat ik nog steeds stabiel ben. Ik hoest nog ontzettend veel, waardoor ik ook een rib of ribspier overbelast heb. Hiervoor slik ik weer wat meer pijnmedicatie. Verder gaat het redelijk hier. Ik heb ondertussen mijn cursus afgerond, en wacht nu op het moment dat ik er een certificaat voor aan kan gaan vragen. Daarvoor moet de docent eerst mijn laatste les nagekeken hebben. Dit is dus even afwachten. De laatste tijd had ik veel last van verstoppingen in mijn darmen. Daarom ben ik nu overgestapt op andere medicijnen, die gelukkig lijken te helpen.

Afgelopen week heb ik genoten van het lekkere weer. De dagen met 30 graden waren voor mij wel een beetje té warm. Op die dagen kon ik niet veel meer dan hangen, en vooral geen inspanning leveren. Gelukkig hebben we een parasol, dus heb ik wel lekker in de tuin kunnen zitten. Toen de temperatuur weer wat omlaag ging, kon ik gelukkig ook wat meer doen. Heel de dag stil zitten is niet echt een bezigheid voor mij. Daarom is mijn borduurpakket weer uit de kast gekomen, en heb ik ook lekker zitten puzzelen en lezen.

Vandaag moest mijn moeder voor een behandeling aan haar rug naar het ziekenhuis. Vanmiddag om half 3 moest ze in het ziekenhuis zijn, en omdat ze na de behandeling niet zelf mocht rijden, ben ik met haar mee gegaan om chauffeur te spelen. Doordat ze het ziekenhuis aan het verbouwen zijn, moesten we via een omweg naar de hoofdingang, en was het al een wandelingetje vooraf. Gelukkig voelde ik me redelijk anders had dit niet haalbaar geweest. Op de afdeling moesten we een tijdje wachten totdat mijn moeder voor behandeling moest. Vorige keer dat ze voor een behandeling moest, werd er een proefblokkade gezet, en zouden ze kijken of die plek inderdaad de juiste was. Dat was de juiste plek, en na een paar maanden was die proefblokkade uitgewerkt. Nu hebben ze deze zenuw definitief geblokkeerd, en hopen we dat ma blijvend van haar klachten af zal zijn. Na de behandeling mocht ze vrij snel weer naar huis. Tegen 5 uur stapten we hier de deur weer binnen.



Groetjes Marianne

1 opmerking:

Alie zei

Lekker zo door gaan met genieten Marianne. Hopelijk helpt de behandeling die je moeder heeft gehad.
En blijf jij nog eventjes uit het ziekenhuis.