woensdag 2 mei 2012

Na het stoppen met de prednison en starten met de nieuwe onderhoudsantibiotica, kreeg ik een (lichte) allergische reactie. Mijn eetlust verminderde, ik werd benauwder, had ijskoude handen, en een gloeiend hoofd, brandende ogen, en jeukende plekken. Omdat deze verschijnselen erg lijken op de allergische reactie die ik altijd in het ziekenhuis heb, als ik de T.azocin krijg, kwam het besef al snel dat het van de antibiotica moest komen. Waarschijnlijk heb ik in maart deze reactie niet gehad, omdat ik toen nog prednison slikte, en dat houd de allergische reactie tegen. Gelukkig ging het met een paar dagen iets tegen allergie slikken beter, en kon ik ook weer stoppen met dat middel tegen de allergie.

Nadat de prednison gestopt was, ging het eigenlijk best goed. Het enige waaraan ik merkte dat ik geen prednison meer slikte, waren mijn suikers. Die daalden en daalden maar. Gelukkig kan ik vrij makkelijk mijn basaal (uitleg: de hoeveelheid insuline die ik over de dag verspreid toegediend krijg door mijn pompje) veranderen. Ook kon ik een stuk minder bolussen (dat is gerelateerd aan wat ik eet, en dien ik zelf toe met mijn pompje). Een paar dagen later had ik de juiste verhoudingen gevonden.

Helaas gingen toen mijn suikers weer de pan uit stijgen, ging ik meer hoesten, werd ik benauwder en veel meer moe. Alles wat ik wilde doen kostte teveel inspanning, en het was me wel duidelijk dat ik weer een beginnende infectie had. Omdat ik komende zaterdag samen met ma een paar dagen weg hoop te gaan, heb ik donderdag het ziekenhuis om advies gevraagd. Helaas was mijn eigen arts er niet. Zijn vervanger schreef mij antibiotica tabletten voor, en ik kreeg opdracht de onderhoudsantibiotica die ik net gestart was, weer te stoppen in de periode dat ik de kuur had. Aangezien ik op die kuur bijna nooit reageer, en op die onderhoudsantibiotica wel, was ik hier niet zo blij mee. Omdat mijn eigen arts niet om advies gevraagd kon worden, heb ik de standaard procedure gevolgd, en gedaan wat de vervanger van mijn arts zei. Wel heb ik afgesproken dat ik dinsdag zelf even zou contacten, of mijn arts vond dat die onderhoudsantibiotica door mocht gaan. Gisteren heb ik dus contact gehad, en mijn arts zei dat ik gewoon door mocht gaan met de onderhoudsantibiotica. Daar ben ik dus gisteren weer mee gestart. Helaas heb ik wel weer even de reactie die ik aan het begin ook had, dus slikken we er ook nog even wat tegen allergie bij.

Gisterenmiddag heb ik een fotoshoot gemaakt van kennissen. Het stel was 25 jaar getrouwd, en wilde samen met hun kinderen op de foto. Daar hadden ze mij voor gevraagd. Hoewel de dag erg somber en met regen begon, hebben we ’s middags erg mooie foto’s kunnen maken. Erg leuk om te doen ook! Hoewel het al mijn energie kost, en ik daar vandaag weer van bij moet komen, geeft het ook voldoening dat je goed resultaat hebt gekregen!

Groetjes Marianne

1 opmerking:

Alie zei

Ik hoop dat de onderhoudskuur je een flinke oppepper geeft Marianne, zodat je dit weekend lekker kunt genieten van het weekendje met je moeder.
In ieders geval; heel veel succes gewenst meid.