maandag 18 juni 2012

Bijwerkingen


Ondertussen ben ik alweer 5 dagen bezig met het antibiotica infuus. Het is even wat stil geweest op mijn blog, maar dit kwam omdat ik erge bijwerkingen van de antibiotica had, en erg beroerd was. Ik had daardoor geen zin om mijn blog bij te werken, en veel meer dan op de bank hangen deed ik niet. Ondertussen zijn de bijwerkingen wat afgenomen, hoewel ik er nog niet geheel vanaf ben. Helaas kan ik nog niet echt zeggen dat ik me op voel knappen. De infectie is er nog, en de daarbij behorende klachten helaas ook. Maar goed, van 5 dagen kan je niet alles verwachten. Gewoon nog maar even afwachten. Naast alle klachten van bijwerkingen en infectie, ben ik ook ontzettend moe. Zo kan ik ’s nachts uren slapen, en dan overdag ook nog in slaap vallen. Helaas merk ik dat dan de nacht daarop weer, omdat ik dan onrustig slaap, en ook vaker wakker word tussendoor. Overdag slapen probeer ik dus te vermijden, maar ik lig of hang wel vaak lekker op de bank. Verder ben ik door de bijwerkingen nog wat verder achteruit gegaan in conditie, en is het zaak dat ik daar nu weer aan ga werken.

Best grappig om te zien dat ik mijn “antibiotica-tics” weer heb. Zo drink ik geen koffie meer, en ben ik weer over op de thee (iets wat ik normaal wel lust, maar dat mijn voorkeur uitgaat naar koffie). Verder drink ik weer continue limonade, iets wat ik normaal bijna nooit doe. Mijn ontbijt is weer veranderd in crackers met pasta, wat ook geheel overeen komt met mijn ontbijt in het ziekenhuis. Allemaal van die dingen die ik normaal niet eet of drink, maar nu met de antibiotica wel. Zijn er meer mensen die dit herkennen? Zo’n totaal andere smaak door de antibiotica? Meestal begint het al bij dag 1, en gaat het door tot 3-7 dagen na een infuuskuur. Dan begint mijn lijf weer te beseffen dat de antibiotica gestopt is, en krijg ik mijn “normale” eetgedrag weer terug. Maar goed, voorlopig zal ik dit nog niet gaan beleven, want we hebben als het goed is nog 2 weken te gaan.

Groetjes Marianne

1 opmerking:

Alie zei

Hè meid, wat is dat toch altijd balen hè die bijwerkingen. Ik had er de afgelopen kuur gelukkig niet zoveel last van. Het verschilt bij mij ook per keer hoor. Soms voel ik me door de a.b nog zieker dan voor ik met de kuur begon.
Dat je vreemde eetgewoontes krijgt heb ik niet. Maar is indd wel heel bijzonder.
Hopelijk voel je je gauw wat opknappen. Anders vraag je je ook af waar je het allemaal voor doet.
Sterkte en beterschap gewenst.

Liefs Alie