zaterdag 30 juni 2012


Even een kort berichtje om te laten weten hoe het hier gaat. Afgelopen week heb ik weer wat kleine stapjes vooruit gemaakt. Ik bouw steeds wat conditie op, en voel me meestal ook wel wat beter. Soms heb ik een dip en ben ik weer wat benauwd. Verder hoest ik nog wel veel, en dat is ook productief. Van andere kuren ken ik dit niet, maar wellicht komt dit doordat ik nu tijdens de kuur al veel meer beweeg dan als ik in het ziekenhuis lig. Als ik per week bekijk, ben ik echt wel vooruit gegaan. Ik doe meer, en ik ben minder beroerd. Wel ben ik heel veel moe, en heb ik mijn slaap en rust echt nodig, die nemen we dan ook maar!

Afgelopen woensdagavond kreeg ik een berichtje van mijn vriendin die al behoorlijk lang in het ziekenhuis ligt. Ze heeft ook CF en wachtte al een tijd op nieuwe longen. Woensdag kreeg ze een oproep, en die nacht kreeg ze (na een spannende avond waarin afgewacht moest worden of de longen goedgekeurd werden) nieuwe longen. Gelukkig mag het redelijk gaan, hoewel ze nog wel veel pijn heeft en af en toe een dipmoment. Heel logisch ook, want ze heeft een zware operatie gehad! Het kan me altijd erg blij maken, als er zulke goede en positieve berichten zijn! Nu het een vriendin betreft is het allemaal nog een beetje dichterbij dan wanneer het over een “vage kennis” gaat. Ik hoop dat ze snel weer op mag knappen, en een nieuwe toekomst tegemoet gaat met haar nieuwe longen!

Voor nu houd ik het even hierbij. Er is nu eenmaal niet zo veel te vertellen, en onzin ophangen heeft geen zin;-) Tot na het weekend!

Marianne

1 opmerking:

Alie zei

Gelukkig zit de kuur er bijna op Marianne. Mijn ervaring is dat ik in de laatste (3e week) vaak weer meer begin te hoesten. Zodra de kuur gestopt is en ik weer een aantal dagen zonder "troep" ben, gaat het hoesten vaak ook weer veel beter.

En wat je vriendin betreft; ik herken het gevoel. 't Is toch heel anders als het je vriendin betreft. Gelukkig gaat het dus goed met haar. Daar kan jij je dan ook weer aan optrekken.

Liefs, Alie