dinsdag 26 juni 2012

Het aftellen is begonnen...


Eerder deze thuisbehandeling, schreef ik al een blog over mijn antibiotica tics. Nu gingen die voornamelijk over mijn eet en drink gewoonten. Echter, ook in mijn activiteiten zijn vaak verschillen te merken. Zo fiets ik tijdens infuuskuren niet (of alleen op de hometrainer, i.v.m. mijn aangeprikte PAC en het gevaar om erop te vallen), loop ik in plaats daarvan wat vaker, en ga ik vaak op de wii om mijn conditie op te bouwen. Buiten kuren om fiets ik vaker, al loop ik ook dan wel wat. De wii word dan echter bijna niet gebruikt, of het moet echt slecht weer zijn.

Verder ben ik tijdens infuuskuren bijzonder actief in het borduren. Afgelopen september kocht ik een borduurpakket, en ondertussen is deze af gemaakt. Vandaar dat ik zaterdag erop uit moest om een nieuw pakket eigen te maken. Mijn kuur is immers nog niet om ,en wat moet ik anders die lange dagen doen? Na wat winkels bezocht te hebben (waarvan ze lang niet allemaal een uitgebreide collectie hadden), slaagde ik uiteindelijk bij de laatste. Een fijnere lap, meer gepriegel dus, en een stukje groter dan mijn vorige pakket. Gisteren heb ik gelijk maar een begin gemaakt, en een flink stuk geborduurd! Heerlijk! (van mijn borduurpakket die ik vorige week af heb gemaakt zal ik een foto in mijn fotoalbum zetten).

Nu het certificaat van mijn hobbycursus in bezit is, begint het toch wel te kriebelen om nog een hobbycursus te gaan doen. Niet dat ik nu genoeg concentratie heb, (ook al zo’n leuke bijwerking van de antibiotica) maar voor na mijn kuur. Zo’n cursus kan net die lege (vaak nutteloze) uurtjes opvangen, waarin je zit te bedenken wat je nu weer eens met je vrije tijd zal gaan doen. Daarbij is het voordeel van zo’n cursus, dat je eraan kan gaan zitten wanneer je er energie voor hebt. Heb je geen energie? Dan doe je het gewoon een paar weken niet. Je hebt immers toch 6 jaar begeleiding! (voor een cursus van 6-12 maanden als je iedere week een les doet). Tijd genoeg dus! Deze combinatie maakt een hobbycursus voor mij ideaal. Alleen… Welke cursus ga ik doen? Iemand ideeën? Kom maar op!

Vandaag nog een week te gaan met mijn infuuskuur thuis. Ondertussen ben ik mijn infuus meer dan zat en mopper ik soms flink over het “aangelijnd” zijn. Het tasje met de pomp staat me steeds meer tegen (buk je, dan valt hij naar voren.. Heb je hem te lang om, krijg je een zere nek.. Ga je naar buiten, dan zit hij NET niet lekker met je jas of vest..). Natuurlijk is het stukken beter dan in het ziekenhuis met een paal lopen, maar eerlijk gezegd heb ik het wel weer gezien. Gelukkig begin ik nu ook te merken dat ik steeds weer stapjes vooruit doe. Tot vorige week was hier nog niets van te merken. Hoewel ik nog steeds vlagen met benauwdheid heb, en een heel rot hoestje, merk ik in bepaalde activiteiten toch vooruitgang. Hing ik de eerste week grotendeels op de bank, gebruikte ik een douchestoel EN kruk voor het douchen (om uit te rusten tijdens het afdrogen), en deed ik niet veel meer dan bank hangen, achter de laptop zitten en borduren, nu komt daar steeds meer verandering in. Het enige wat echt niet lekker gaat, is de vermoeidheid.. Maar hé! Ik heb dan ook antibiotica infuus en een infectie hé! Daar word je ook moe van! Ik ben nog lang niet de oude, maar te merken dat ik steeds weer wat vooruit ga, geeft moed!

Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: