dinsdag 12 juni 2012

Het was te verwachten...


Vanmiddag moest ik voor controle naar het ziekenhuis. Afgelopen week voelde ik me al steeds verder achteruit gaan, en in het weekend hoestte ik opnieuw wat bloed op. Ik kon steeds minder, hoestte steeds meer, en voelde me steeds benauwder en beroerder. Vandaag heb ik dus voor de zekerheid een tasje ingepakt, met de meest noodzakelijke dingen, voor het geval ik opgenomen moest worden. Na het longfunctieblazen bleek dat ik inderdaad achteruit was gegaan, en dit in combinatie met mijn klachten, zorgde ervoor dat mijn arts me direct op wilde nemen. In eerste instantie een week in het ziekenhuis, en daarna naar huis met thuisbehandeling. Op de afdeling was echter even geen mogelijkheid voor opname.
Omdat ik wel zo snel mogelijk behandeld moest gaan worden, besloten we dat ik morgen terug kom, en dan gelijk met thuisbehandeling start. De onderzoeken afwachten zou betekenen dat ik nog minstens een halve week moest wachten, en dat gaat niet. Vandaar de keuze thuis te beginnen. Verder heb ik weer medicijnen voorgeschreven gekregen die ik een tijdje moet slikken om de bloedingen tegen te gaan. Hoewel ik flink in conditie ben achteruit gegaan, en op het moment weinig meer kan dan de dagelijkse dingen en bankhangen, is het wel lekker dat ik thuis mag beginnen. Zo kan ik mijn eigen ritme aanhouden, in mijn eigen omgeving zijn etc. Nadeel is dat ik snel teveel van mezelf vraag, en dus erg op moet letten dat ik niet te veel wil doen. Hoewel dit nu simpelweg niet gaat, zal dat wel veranderen als ik me weer wat beter ga voelen.
Mochten er mensen zijn die langs willen komen, neem het liefst vooraf even contact op! Ik zal via mijn site jullie op de hoogte houden, maar er zal niet iedere dag een update zijn.
Groetjes Marianne









1 opmerking:

Jorine zei

Beterschap meid! Hopelijk slaat de kuur snel aan. Lekker dat je thuis mag beginnen en ook thuis blijven hopelijk natuurlijk ;-) Doe rustig aan!!
Liefs