woensdag 13 juni 2012

Start van de infuuskuur

Even een kort berichtje, om het laatste nieuws te vertellen. Vanmiddag om 15u moest ik in het ziekenhuis zijn. Daar aangekomen bleek al dat we niet vroeg thuis zouden zijn, aangezien de medicijnen pas om half 6 zouden komen. Voor die tijd is er bloed geprikt (voor mijn nierfunctie, aangezien de medicijnen daar invloed op kunnen hebben), is de werking van de pomp uitgelegd en zijn verschillende andere dingen voorbereid. Toen om 10 over 5 de medicijnen er waren, ging de uitleg verder, werd de eerste gift antibiotica aangehangen, en daarna was het weer wachten tot die na een half uur leeg was. Vervolgens werd de antibiotica die ik continue krijg, aangesloten, en toen kon ik eindelijk naar huis. Ondertussen was het kwart over 6 geweest. We moesten dus via de hoofduitgang naar buiten. Aangezien de auto bij de polikliniek stond, heeft mijn moeder die gehaald. De wandeling van de poli naar de hoofdingang in combinatie met de drukke en intensieve middag hadden al mijn energie opgeslokt. Op de terugweg naar huis hebben we wat gegeten, en om 8 uur stapten we eindelijk weer binnen. Daar ben ik op de bank geploft, en niet meer vanaf gekomen. Helaas kan ik vanavond niet vroeg naar bed, aangezien ik vanavond rond half 11 nog een bloedspiegel moet prikken, om te controleren of de dosering van de antibiotica die ik 1x per dag krijg (die in het ziekenhuis is ingelopen de 1e keer) goed is. Voor nu houd ik het hierbij. Ik ben versleten, maar lekker weer thuis. Later meer.

Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: