donderdag 20 september 2012

1 nachtje ziekenhuis, worden er minimaal 2....

Even een korte blog, om jullie bij te praten. Was gisteren zo positief qua allergische reactie, vanmorgen sloeg dit om. Om 9u ging de eerste spuit met de volledige dosis antibiotica eraan. Vannacht had ik wel een beetje jeuk gehad, maar aangezien dit nauwelijks iets was, vergeleken bij normaal, had ik al een hele grote hoop dat het dit keer zonder beroerd zijn zou lukken. Al snel bleek dat het niet goed ging. Ik heb nog net mezelf kunnen wassen, en medicijnen in kunnen nemen. Daarna werd ik erg beroerd. Ik begon te zweten, werd misselijk, kreeg last van mijn buik, pijn bij mijn ribbenkast, werd benauwder, duizelig, en het leek alsof ik flauw ging vallen, trillen op de benen, jeuk, uitslag etc. Op dat moment liep gelukkig de schoonmaakster in mijn kamer, en die heb ik de verpleging laten halen (ik kon niet bij de bel, en was te beroerd om op te staan). De verpleging schrok van me, vonden me erg wit zien, en zijn gelijk controles gaan doen. Deze waren wel aardig. De arts werd ingeschakeld, en ook de CF-verpleegkundige die al op de afdeling was om me aan te sluiten op het thuisinfuus, kwam om het hoekje kijken. Al snel werd duidelijk dat het niet ging lukken om vandaag naar huis te gaan. Er werd afgesproken dat de zaalarts mijn eigen arts ging berichten om te vragen hoe we verder zouden gaan. Ondertussen werd ik naar een andere kamer gebracht, waar ik tot ik naar huis ga verblijf. De kamer waar ik lag kon ik niet blijven, omdat er vannacht iemand voor slaapregistratie kwam. Daarbij vond de verpleging het niet fijn dat ze me niet in de gaten konden houden, zo helemaal achter op de gang. Met bed en al ben ik verhuisd naar een “luxe kamer” met eigen douche en wc. (beetje jammer dan weer dat ik zo beroerd ben dat ik nu niet zelf bij de wc kan komen…)..
Halverwege de middag kwam het bericht van mijn eigen arts dat we de prednison die gisteren gestopt was (de stootkuur dus, die ik een week heb gehad thuis) gedurende de hele kuur door gaan. De prednison onderdrukt als goed is de reactie. Vanmiddag heb ik gelijk de eerste gift gehad, en vanavond volgt de 2e. Hopelijk helpt de prednison snel, en ben ik morgen weer een stuk opgeknapt. Vandaag heb ik heel de dag in bed gelegen, en niet veel meer gedaan dan hangen en dutten. Vanmiddag bleek ook dat ik verhoging had. Zo’n beetje alle symptomen zijn dus gepasseerd ondertussen behalve het overgeven. Hopelijk gaat dat mijn deurtje voorbij, want ik voel me wel beroerd genoeg zo;-)
Voor nu houd ik het hierbij. Mijn hoofdpijn begint weer toe te nemen, en ik ga dus weer even dutten.
Marianne

Geen opmerkingen: